Principala cauză a accidentelor în Giurgiu:viteza
0Şoferii giurgiuveni apasă prea tare pedala de acceleraţie şi nu acordă prioritate. Monitorizarea traficului a evidenţiat faptul că cel mai adesea aceste abateri se petrec pe Şoseaua Bucureşti şi în localităţile Daia şi Adunaţii Copăceni.
Şeful Serviciului Poliţiei Rutiere (SPR) din cadrul IJP Gurgiu, comisarul şef Marian Gheorghe, este de părere că şoferii girugiuveni „au o problemă” cu viteza şi cu acordarea priorităţii la trecerile de pietoni din municipiu, mai ales pe Şoseau Bucureşti. „În fiecare zi, facem o analiză de risc, o evaluare a situaţiilor întâlnite în trafic şi stabilim modul în care putem interveni cât mai eficient”, explică comisarul şef.
509 permise reţinute pentru exces de viteză
Ca urmare a intrvenţiei poliţiştilor de la SPR Giurgiu, în primele nouă luni ale anului 2010, din totalul de 9890 de sancţiuni aplicate, 509 au fost reţineri de permise, pentru depăşiri de viteză. „Cauza principală a accidentelor rutiere în Giurgiu este depăşirea vitezei legale. În acest an, până în prezent, în ceea ce priveşte accidentele rutiere cauzate de excesul de vitza, s-au înregistrat doar cu şase accidente mai puţine decât în anul 2009, numărul morţilor, rezultaţi din astfel de accidente, a scăzut cu doi, în timp ce numărul răniţilor grav a crescut cu şapte”, informează şeful SPR Giurgiu.
În acelaşi timp, comisarul şef Marian Popescu a subliniat faptul că, după două luni de intervenţii susţinute, „un punct fierbinte”, în ceea ce priveşte excesul de viteză, din localitatea Daia, a fost eliminat. „S-a observat că între orele 14.00 şi 18.00, într-un anumit loc, şoferii grăbiţi nu acordau prioritate la trecerea de pietoni, situaţie rezolvată prin instalarea unui radar”, a explicat şeful SPR Giurgiu. El a menţionat că această măsură a implicat o alocare de resurse umane suplimentară, aferentă radarului, dar „dificultatea a fost depăşită”.
DN5 duce lipsă de parcări
Cât priveşte controalele pe care SPR Giurgiu le face în afara localităţilor, principalele probleme sunt legate de numărul mic de parcări de pe şosele. „Dumul Naţional 5, de exemplu, are foarte puţine locuri, unde, echipajele noastre pot verifica maşinile din trafic, în special, tiruri şi cele de transport persoane”, menţionează comisarul şef Marian Popescu. El a explicat că unele dintre locurile de verificare sunt mai greu accesibile maşinilor, iar reîntoarcerea acestora în trafic este de multe ori foarte dificilă. „Maşinile mari se reintroduc foarte greu pe şosea, dar poliţiştii noştri reuşesc să facă manevrele de ghidaj, fără să provoace incidente în desfăşurarea traficului. Altfel ar fi stat lucrurile dacă ar fi exstat parcări special destinate acţiunilor poliţiei”, a menţionat comisarul şef Marian Popescu.