Giurgiu: Microbuzele din judeţ, conserve mobile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Muncitori, elevi sau bătrâni care vin să vândă în pieţele giurgiuvene sau la colţ de stradă ouă, legături de pătrunjel şi litri de lapte. Cu toţii sunt dependenţi de firmele de transport private care îi duc acolo unde au nevoie. Condiţiile însă, lasă de dorit.

Pentru că trebuie să ajungă la muncă sau la şcoală, oamenii preferă să stea în picioare, de multe ori înghesuiţi, fără să comenteze. Au plătit pentru un serviciu însă confortul este unul minim.

Ion Mateescu, directorul general al Direcţiei Judeţene de Transport, Administrarea Drumurilor Judeţene şi Control Trafic (DJTADJCT), a confirmat pentru “Adevărul de Seară” problemele din transportul giurgiuvean.

“Într-adevăr există probleme pe acest segment. Facem în mod regulat controale pe drumurile judeţene şi nu de puţine ori găsim nereguli. Legea spune clar că numărul de pasageri dintr-un mijloc de transport nu trebuie să depăşească numărul scaunelor disponibile. Oricum faţă de anii trecuţi parcă s-a mai intrat în normalitate” afirmă Ion Mateescu.

Pentru a se proteja de amenzi, şoferii se anunţă reciproc în momentul în care pe unul dintre trasee apar controale. Lucru care nu îi deranjează foarte tare pe cei de la control trafic. “Faptul că se păzesc şi că se feresc înseamnă până la urmă că respectă legea”.

Înţelegere tacită
În majoritatea cazurilor, legăturile dintre şoferi şi pasageri sunt strânse. Se cunosc pentru că fac acelaşi traseu zilnic şi îşi permit mici “aranjamente”, lucru confirmat şi de controlorii de la DJTADJCT. “Este o înţelegere reciprocă. Călătorii sunt mulţumiţi pentru că sunt lăsaţi unde doresc şi pentru că în unele cazuri plătesc mai puţin, în timp ce şoferilor le convine pentru că le iese şi lor un ban în plus”.

Cele mai mari probleme apar în primele patru zile ale săptămânii, în special dimineaţa, majoritatea călătorilor provenind din comunele din apropierea Giurgiului. “Sunt mulţi elevi şi muncitori care vor să ajungă la prima oră în Giurgiu. Din această cauză microbuzele şi autobuzele se aglomerează. Noi îi înţelegem şi pe transportatori pentru că dimineaţa maşinile sunt pline, iar pentru cursele din celelalte moment ale zilei se mai strâng doar câţiva călători”.

“Vin la Giurgiu ca să mai vând şi eu la piaţă. Dimineaţa e înghesuială în rată mamă, da’ ce să facem?” povesteşte Anica, o bătrânică dintr-o comună limitrofă Giurgiului. Despre înghesuială vorbeşte şi Tudor, un elev din Vedea care face naveta la un liceu din oraş. “Eu am abonament pentru că e mai convenabil. Între şase jumătate şi opt este destulă lume, mai stăm şi în picioare. Ar fi nevoie de condiţii mai bune pentru că şi aşa preţul biletelor e mare pentru ceea ce ni se oferă”.

“Şase, suntem filmaţi”
La ora 11.00, numărul microbuzelor şi autobuzelor care pleacă din autogara Giurgiu creşte vizibil. Oamenii ies din sala de aşteptare şi caută din priviri mijloacele de transport. Microbuzul de Chiriacu este plin, vor rămâne şi oameni în picioare. “Mirosind” pericolul, unul dintre şoferi îi atenţionează pe ceilalţi. “Suntem filmaţi, să nu faceţi prostii” este îndemnul scurt al acestuia, iar şoferii se conformează. Microbuzul de Chiriacu devine brusc “în regulă”.

Conform datelor puse la dispoziţie de DJTADJCT, un şofer este amendat cu 500 de lei dacă transport călători în picioare, iar un călător prins fără bilet este “taxat” la rândul său cu 250 de lei. În primele două luni ale anului, cuantumul amenzilor date de DJTADJCT este de 15.000 de lei.

CITAT:
“Ne sare lumea în cap atunci când facem controale. În loc să fie nemulţumiţi de faptul că stau claie peste grămadă, tot pe noi ne iau la rost şi ne spun să lăsăm şoferul în pace pentru că ei întârzie la muncă” – Ion Mateescu, director general DJTADJCT Giurgiu

Giurgiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite