Bulgarii au terminat lucrările pe podul Giurgiu-Ruse, noi începem anul viitor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Costurile lucrărilor de reabilitare a carosabilului, pe partea bulgară, se ridică la 1,7 milioane de leva (aproximativ 850.000 de euro) fiind suportate exclusiv din bugetul de stat.

Ultimele restricţii de circulaţie impuse pe podul Prieteniei, în urma lucrărilor de reabilitare desfăşurate de partea bulgară, au fost ridicate. Acestea vizau vehiculele rutiere cu o lăţime mai mare de 2,80 m care încurcau traficul pe podul aflat în lucru.
Motivul principal pentru care autorităţile bulgare au luat decizia de a investi aproape un milion de euro în repararea podului de peste Dunăre a fost de natură economică. Vecinii de la sud de Dunăre mizează tot mai mult pe atragerea turismului străin, în special a românilor care sunt momiţi cu tot felul de oferte în staţiunile deja cunoscute de pe litoralul bulgăresc.
De la oferte all-inclusive pe litoralul lor, pe toată perioada anului, preţuri cu până la 30% mai ieftine la produsele comercializate în hipermarketuri, până la reducarea taxei de pod de la şase la doi euro.
Începute la jumătatea lunii iulie, în plin sezon estival, lucrările la pod au încurcat socotelile celor care au vrut să tranziteze graniţa deşi autorităţile bulgare au impus un anumit orar în care traficul să fie restricţionat.    

Lucrările românilor

În prezent, parta română desfăşoară lucrări de reparaţii la infrastructura metalică a podului urmând ca abia anul viitor să aibă loc şi reparaţii care vizează carosabilul de pe partea română.
“Nu mai există nicio restricţie pentru autovehicule. Se lucrează acum la infracstructura metalică, se chituieşte şi se vopseşte urmând ca din primăvară să intrăm şi noi în reparaţii pe partea carosabilă”, a declarat pentru “Adevărul”, Nelu Simion, şeful Agenţiei de Control şi Încasare Giurgiu din subordinea CNADNR.

Investiţii după 15 ani

Suma investită de oficialităţile de la Sofia în reabilitarea părţii bulgare a podului Prieteniei se ridică la 1,7 milioane de leva (aproximativ 850.000 de euro) pentru  aproape 1,5 km din distanţa totală.
Ca să fie siguri că nu risipesc banii pe mărunţişuri, bulgarii spun că s-a folosit pentru asfaltarea carosabilului materiale care se folosesc de obicei la pistele pentru avioane.
“ De fapt este vorba de banii strânşi din taxa de pod care se întorc înapoi prin investiţii. Era bine dacă se implica şi Guvernul român. Nu putem da bani şi pentru voi” declara pentru „Adevărul” jurnalistul bulgar Simeon Trifonov de la publicaţia online RuseInfo. Acesta susţine că partea carosabilă a fost  realizată din beton-polimer pentru a rezista mai mult timp. Lucrările au vizat de asemenea şi înlocuirea stâlpilor de iluminat ale căror becuri erau sparte.

Ultimele lucrări de acest gen pe partea bulgară a podului Prieteniei, cel care leagă oraşele Giurgiu şi Ruse, au fost făcute în anii ’90. Podul a fost dat în folosinţă în anul 1954 fiind o lucrare comună a părţii române şi bulgare. În prezent, este singurul punct de legătură terestră între România şi Bulgaria.

Giurgiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite