FOTO Artistul care îţi face maşina mai rapidă şi mai frumoasă / Vezi performanţele în materie de tunning ale gălăţeanului Daniel Popa

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Daniel Popa şi un Seat Cupra, una dintre maşinile cele mai tunnate: Cosmin Costache
Daniel Popa şi un Seat Cupra, una dintre maşinile cele mai tunnate: Cosmin Costache

Daniel Popa deţine singurul atelier din Galaţi unde maşinile pot căpăta înfăţişări inedite şi unde îşi pot spori capacităţile. El are acum în lucru un Volvo vechi de 17 ani, pe care ambiţia să îl facă una dintre cele mai rapide maşini.

De profesie electronist, Daniel Popa (32 ani), este îndrăgostit de maşini de când se ştie. Mereu preocupat despre cum ar putea aduce îmbunătăţiri autoturismelor, gălăţeanul a început cu cea mai la îndemână modalitate de a spori confortul unui vehicul: montarea sistemelor audio pe maşini.

Ştiind că poate face mai mult şi impulsionat de ceea ce se făcea în occident în materie de tunning auto, s-a orientat în această direcţie şi a început să lucreze în branşă, la Bucureşti.

"Din 2007 până în 2011 am lucrat la un atelier de tunning din Bucureşti. Când piaţa a început să cadă în Capitală, din cauza crizei, am revenit la origini şi mi-am deschis singurul atelier auto specializat în tunning din Galaţi", ne spune Daniel Popa.

Maşina personală, carte de vizită

Nevrând să îşi testeze talentul pe maşina altcuiva, Daniel a folosit drept „cobai" propriul autoturism, un Renault Clio din 2007, pe care l-a cumpărat cu 10.000 de euro.

Ranault-ul, în plin proces de transformare....

image

„Era cea mai urâtă maşină în viaţă, aşa că am schimbat tot la ea. A rămas doar motorul, în rest totul, absolut totul, a fost schimbat; de la jante şi anvelope la caroserie, sistem de frânare, suspensii, sistem audio, turbină. A fost o „distracţie" scumpă: 15.000 de euro", ne mărturiseşte gălăţeanul.

....acelaşi Renault, tunnat

renault modificat

De la Logan, la Audi R8

Pionieratul în materie de tunning, cel puţin în Galaţi, este sinonim cu asumarea riscului ca puţin posesori de maşini să îţi intre pe uşă. Dacă posesorii de maşini de fiţe, care costă zeci de mii de euro bucata, nu prea au ce îmbunătăţiri să le aducă bolizilor, cei care au autoturisme din clasa medie, nu îşi permit să dea mii de euro pentru un „lifting", aşa că mulţi se rezumă la schimbarea jantelor, aplicare de folii sau montare de becuri cu xenon.

Modificarea sistemului de evacuare este o operaţiune frecvent solicitată

image

„Acestea sunt cel mai frecvent cerute de posesorii de Logan. Cei care au maşini scumpe, de peste 15.000 de euro, solicită mai ales resoftări ale motorului, tunning al sistemelor de evacuare, al sistemului de frânare şi colantarea cu carbon 3D, o alternativă foarte bună la vopsirea clasică şi care poate ajunge până la 800 de lei pentru o maşină. Eu îl consiliez pe posesor în privinţa a ceea ce se poate face şi a ceea ce este bine pentru acea maşină", precizează Daniel, prin mâine căruia au trecut de la BMW seria 7 la Audi R8.

„La R8 nu am făcut decât să îi schimb jantele. Ce poţi să mai faci la o maşină de circa 150.000 de euro?" completează râzând specialistul.

„Tunning viteză"

Dacă puţini se pot ridica la pretenţiile unui tunning exterior, care poate ajunge în medie la suma de 5.000 de euro, mulţi posesori de maşini visează ca bolizii lor să alerge cât mai repede şi în consecinţă, în schimbul a cel mult 400 de euro, pot suplimenta numărul de cai putere ai maşinii după bunul plac.

Acest Volvo din 94 va avea 400 CP

volvo tunnat

„Mai toţi şoferii ar vrea măcar 100 CP, în funcţie de maşină. Noi putem face aici până la 400 CP", dă asigurări Daniel, care ne-a dezvăluit că acum lucrează la echiparea unui Volvo 850 fabricat în 1994 cu 400 CP, urmând să îşi desăvârşească opera la primăvară.

„În formula asta, Volvo bate tot, CLS şi orice maţşină de peste 20.000 de euro", conchide artistul.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite