Fier vechi pe şine.Tramvaie din 1956 pe traseele din Galaţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Transurb foloseşte pentru transportul gălăţenilor patru tramvaie nemţeşti fabricate între anii 1956-1957. În ciuda vechimii considerabile a parcului de vagoane, până acum nu s-a înregistrat niciun accident grav din cauze de ordin tehnic.

În urmă cu două zile un tramvai a deraiat la Iaşi, accidentul soldându-se cu moartea unui om şi rănirea a încă şapte persoane.

A fost invocată drept cauză principală sau secundară vechimea tramvaiului. În acest context este de remarcat că şi la Galaţi circulă în prezent 63 de tramvaie, dintre care patru au fost produse în anii 1956-1957, având o vechime de 54-55 de ani.

image

Zilnic, revizie tehnică

Conducerea societăţii de transport public local dă asigurări că tramvaiele circulă în condiţii de siguranţă maximă.

"Este adevărat că unele sunt foarte vechi, dar trebuie precizat că niciun tramvai nu iese pe traseu fără să fie văzut de o echipă tehnică. Practic, sunt efectuate revizii zilnice la tramvaiele care urmează să fie puse în circulaţie", ne-a declarat Genica Totolici, directorul SC Transurb.

În parcul societăţii de transport se mai găsesc 15 tramvaie fabricate în perioada 1984-1986, 31 de tramvaie fabricate între 1977 şi 1978 şi 13 care au ieşit pe poarta fabricii între anii1969-1979.

image

Reprezentanţii societăţii de transport susţin că tramvaiele sunt monitorizate permanent, pentru ca, la momentul apariţiei unei defecţiuni, să fie întreruptă alimentarea cu energie electrică, situaţie în care vagoanele se opresc automat.
Adevăratul pericol îl constituie infrastructura, aflată într-o stare deplorabilă.
Majoritatea liniilor de tramvai din Galaţi sunt aşezate direct pe pământ şi aproape zilnic acestea se fisurează.

"Foarte importante la vagoane sunt bandajele (n.r. roţile tramvaiului), care au fost înlocuite de mai multe ori. Nu contează cât de vechi este tramvaiul, atâta timp cât bandajele sunt schimbate", ne-a precizat directorul SC Transurb.

Cele mai vechi tramvaie din Galaţi, produse în 1956-1957, ar putea fi casate dacă Primăria Galaţi ar aproba importul unor tramvaie second-hand din Olanda, produse în 1990.

Cel mai grav accident în care a fost implicat un tramvai, în urmă cu câaţiva ani, soldat cu moartea unei persoane, n-a avut cauze tehnice. Atunci, un puşti a profitat de faptul că vatmanul please să-şi cumpere ţigări şi a umblat la comenzile tramvaiului, care a pornit.

Vehiculul a circulat necontrolat între societatea Comet şi staţia „Două Babe", unde a tamponat un alt tramvai, accidentând mortal un pasager din al doilea vagon.

Galaţi

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite