Poliţiştii recunosc: "Statisticile privind scăderea numărului de accidente sunt mincinoase!"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Absolut surprinzător, dat fiind trendul din ultimii ani, numărul victimelor şoselelor a scăzut drastic în acest an. Poliţiştii recunosc însă că acest lucru nu se datorează îmbunătăţirii calităţii şoselelor sau a faptului că şoferii au devenit mai atenţi, ci... iernii aspre. Care a cam ţinut maşinile în garaj.

În primul trimestru al acestui an, au avut loc cu 35 de accidente grave mai puţin faţă de aceiaşi perioadă a anului trecut.

Statistică mincinoasă

„Statistica pe acest an este puţin mincinoasă, având în vedere că nu am avut parte de aceleaşi condiţii atmosferice. Anul acesta, spre deosebire de anul trecut au fost trei-patru valuri de viscol, care pur şi simplu nu le-au permis şoferilor să apese pedala de acceleraţie", a declarat cms. şef Viorel Cojocaru, purtătorul de cuvânt al Serviciului Poliţiei Rutiere Galaţi.

Potrivit datelor oficiale, drumul care a produs ce a produs cele mai multe victime a rămas DN 25 Galaţi-Tecuci.

Pe de altă parte, în oraşul Galaţi, o altă cauză externă de Poliţie a dus la scăderea drastică a numărului de accidente rutiere. „Lucrările ISPA au îngreunat destul de mult traficul, iar în oraş s-au înregistrat mult mai puţine accidente grave", a mai spus cms. şef Cojocaru.

În continuare, principalele artere de circulaţie ridică cele mai multe probleme, în speţă strada Brăilei, strada George Coşbuc, Faleza şi Şoseaua de Centură, poliţiştii aşteptându-se ca, odată cu venirea verii şi a crşterii număruilui de participanţi la trafic să apară din ce în ce mai multe eveniomente rutiere.

La Brăila, În trimestrul I din 2010 au avut loc 22 de accidente rutiere grave, soldate cu 24 de răniţi grav şi patru morţi, comparativ cu trimestrul I din anul 2009, când au avut loc 38 de accidente rutiere soldate cu 16 morţi şi 28 de răniţi grav.

„Cauzele frecvente care au dus la producerea evenimentelor rutiere au fost viteza neadaptată la diferite condiţii, fiind produse şapte accidente grave, în care au fost opt răniţi grav şi un decedat, conducerea în stare de ebrietate, pe acest fond fiind trei accidente grave cu trei persoane rănite grav, şi conducerea imprudentă care a generat trei accidente în urma cărora a decedat o persoană şi au fost rănire grav două", a declarat inspector Jenel Şogor, purtătorul de cuvânt al IPJ Brăila.

La Vrancea, poliţiştii au schimbat tabăra

O situaţia cu totul aparte este în judeţul Vrancea, unde oamenii legii par să fi trecut în grup în tabăra celor care produc accidente rutire. Nu mai puţin 15 angajaţi din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor au fost implicaţi în evenimente rutiere în primul trimestru al acestui an.

Nouă dintre aceştia sunt poliţişti în timp ce restul sunt angajaţi ai Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă respectiv ai Inspectoratului Judeţean de Jandarmi.

E 85 - campionul morţii

Cea mai periculoasă şosea pentru şoferii care au tranzitat sud-estul României în 2009 şi în primele luni ale anului 2010 a fost E 85. Numai pe raza judeţului Buzău, anul trecut, pe acest drum au avut loc 39 de accidente grave, soldate cu moartea a 28 de persoane şi cu rănirea gravă a altor 24. Pe acelaşi drum, în 2010, au avut loc „numai" trei accidente grave, soldate cu moartea a patru oameni şi cu rănirea gravă a unuia singur.

Pe locul doi din punctul de vedere al numărului de victime, la Buzău este DN 10, care merge spre Braşov, unde au avut loc 16 accidente grave, soldate cu opt morţi şi 14 răniţi grav.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite