REPORTAJ Drumul naţional Galaţi-Tecuci, ciuruit de gropi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
DN25 este plin de gropi, FOTO:BOGDAN DIMOFTE
DN25 este plin de gropi, FOTO:BOGDAN DIMOFTE

Adevărate cratere şi capcane pentru şoferii aflaţi în trafic, porţiuni denivelate şi maşini distruse, aşa poate fi descris în câteva cuvinte DN25. Statul promite lucrări de modernizare a carosabilului în valoare de 300,65 milioane lei, care vor fi finalizate abia în 2014.

Se cârpeşte cu încetinitorul pe DN25!  Drumul care face legătura între municipiile Galaţi şi Tecuci şi singurul pe unde pot circula autovehiculele de mare tonaj către Brăila este într-o stare deplorabilă. Carosabilul este plin de gropi, şanţuri şi denivelări chiar şi pe porţiunile care au fost „cârpite” până nu demult.

VEZI AICI FOTO

  

image

Mai multe despre starea jalnică a carosabilului şi semnalizarea rutieră de pe  DN25 am aflat de la şoferii de maxi–taxi şi de la transportatorii de mărfuri. Cu toţii s-au plâns că sunt nevoiţi să evite zilnic zeci de obstacole pentru a nu risca să pună în pericol viaţa călătorilor.

S-a asfaltat cu găleata!

„Drumul nu este în regulă. Sunt porţiuni întregi acoperite de gropi şi denivelări. S-a mai cârpit pe alocuri, dar foarte puţin. Porţiunea dintre Iveşti-Buceşti a fost reabilitată. Se circulă mai bine. În rest este jale”, spune Tudor Gheorghe, şofer.

Dacă în localităţile Şendreni, Independenţa, drumul are porţiuni denivelate, în zona Umbrăreşti-Barcea acesta devine impracticabil. Şoferii au de făcut un adevărat slalom de pe o bandă pe alta, printre cratere imense şi periculoase. Pe lângă faptul că îşi strică maşinile aceştia riscă să fie implicaţi şi în accidente rutiere.

image

„S-a asfaltat cu găleata. Nu au făcut nimic cum trebuie. Sunt porţiuni întregi pline de denivelări. Podul de la Şendreni este impracticabil şi extrem de periculos. Acolo rămân mereu maşini blocate. Din cauza gropilor se rup şi arcurile de la maşini”, ne spune Florin Pavel, 57 de ani, proprietarul unui microbuz.

Drumul morţii

DN 25 este şi unul dintre cele mai periculoase drumuri din judeţ, pe marginea acestei şosele existând peste 70 de cruci, care marchează locurile accidentelor rutiere mortale.

Anul trecut, pe raza localităţii Vameş, Viorica Tăbăcaru, în vârstă 34 de ani, care se afla la volanul unei autoutilitare Fiat Doblo, a scăpat ca prin urechile acului, după ce maşina a ieşit de pe drum şi s-a răsturnat de trei ori, oprindu-se într-un stâlp. Şoferiţa a încercat să evite o ditamai groapă din asfalt.

image

 „Între Independenţa şi Piscu este o curbă extrem de periculoasă. Acolo tot timpul sunt accidente. La Braniştea sunt câte cinci gropi una după alta. Nu poţi să le ocoleşti. Dacă nu încetineşti, este grav. Transportăm călători şi nu ne putem juca”, spune şoferul Ionuţ Moraru, în vârstă de 25 de ani.

Gheorghiţă Iosif, managerul unei firme de maxi-taxi pe ruta Galaţi-Tecuci, spune că în fiecare an, pentru întreţinerea maşinilor cheltuie aproape 30.000 de lei, din care aproape jumătate se duc pe reparaţii şi rovignete.

„Drumurile sunt proaste, ne facem maşinile praf. Tot profitul se duce pe reparaţii, schimbat ulei şi bujii. Este jale. Din 75 de kilometri doar 15 sunt buni. În rest, gropi şi denivelări”, spune bărbatul.

image

Starea proastă a drumului naţional Galaţi-Tecuci a fost semnalată şi de viceprimarul comunei Independenţa, Ionel Tănase: „Drumurile sunt ca-n România. Ne-am obişnuit să vedem gropi la tot pasul. Chiar astăzi am văzut că a venit cineva de la Compania Naţională de Drumuri pentru a repara carosabilul în zona Movileni-Şendreni. Se lucrează foarte încet”.

Investiţii în pas de melc

Promisiunile de modernizare a DN 25 datează încă din 2005, când soşeaua a fost afectată de inundaţii. Un al caz nefericit a avut loc pe 16 iunie 2010. Tot din cauza unor ploi torenţiale, în zona Tirighina, o bucată bună din şosea s-a surpat, iar celelalte două benzi ale DN 25 au fost afectate.

Cât priveşte eventualele lucrări de modernizare pe drumul naţional Galaţi-Tecuci am aflat că ele vor costa în total 300,65 milioane lei şi se vor extinde pe o perioadă de câţiva ani. Astfel, în 2011 trebuia să se aloce două milioane lei, în 2012 vor fi alocate cinci milioane lei, în 2013 vor fi alocate 50 milioane lei, iar în 2014 vor rămâne de alocat 241,65 milioane lei.

Am încercat să luăm legătura şi cu administratorul drumului, Compania Naţională de  Drumuri, pentru a ne spune dacă au început lucrările aşa cum erau prevăzute în grafic, însă nu am primit niciun răspuns.



VOX1: „Sunt porţiuni întregi acoperite de gropi şi denivelări. S-a mai cârpit pe alocuri, dar foarte puţin. Porţiunea dintre Iveşti-Buceşti a fost reabilitată. Se circulă mai bine. În rest e jale”, Tudor Gheorghe, şofer

image

VOX 2. „Tot profitul se duce pe raparaţii, pe schimbat ulei şi bujii. Din 75 de kilometri, doar 15 sunt buni”, Gheorghiţă Iosif, managerul unei fime de maxi-taxi pe ruta Galaţi-Tecuci.

VOX 3. „Între Independenţa şi Piscu este o curbă periculoasă. Acolo tot timpul sunt accidente. La Braniştea sunt câte cinci gropi una după alta. Nu poţi să le ocoleşti”, Ionuţ Moraru, şofer

VOX 4 „Podul de la Şendreni este impracticabil şi extrem de periculos. Acolo rămân mereu maşini blocate. Din cauza gropilor se rup şi arcurile de la maşini”, Florin Pavel, proprietarul unei maşini.

VOX 5. „Groaznic. Trebuie să avem mare grijă pentru că transportăm călători. Nu ne putem juca cu viaţa oamenilor”, Ionuţ Moraru, 25 de ani.


Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite