Profesorii de geografie din Galaţi: "Nu ne scoateţi materia din planurile cadru!"

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Profesori de geografie
Profesori de geografie

Ei au întocmit o scrisoare deschisă pe care o vor trimite luni Ministerului Educaţiei, comisiilor de învăţământ din cele două camere ale Parlamentului, dar şi tuturor colegilor lor din ţară, încercând astfel să-i sensibilizeze pe cei care întocmesc planurile cadru să păstreze geografia în prim plan

În scrisoarea lor, dascălii spun că geografia oferă elevilor cunoaşterea lumii în care trăiesc, noţiunile şi metodele necesare înţelegerii ei. Ea le permite să perceapă spaţiul lor de viaţă şi să acţioneze în cadrul acestuia.

"Prin conţinuturile predate, geografia captează atenţia elevilor răspunzând cel mai bine curiozităţii lor naturale, nevoii de explorare a mediului de viaţă, oferind cele mai bune oportunităţi pentru realizarea dezideratului de "şcoală prietenoasă". Învăţarea geografiei presupune decriptarea, parafrazarea sau transpunerea în altă formă a unor mesaje foarte diverse: fotografii document, hărţi, imagini satelitare, texte scrise, grafice, tabele statistice", spune Marius Gorbienco, profesor de geografie la prestigiosul Colegiu "Alexandru Ioan Cuza" din Galaţi.

Geografia beneficiază de resurse minimale de timp, câte o oră în TC - de la clasa a IV-a şi până la sfârşitul învăţământului preuniversitar. În această situaţie geografia a demonstrat că este o disciplină dinamică, flexibilă, modernă, care a prevăzut şi s-a adaptat evoluţiei societăţii printr-un curriculum modern - clasa a IV-a „Introducere în geografie: de la localitatea natală la planetă", clasa a XI-a „Probleme fundamentale ale lumii contemporane", clasa a XII-a „Europa - România - Uniunea Europeană. Probleme fundamentale", a analizat curriculumul şcolar din alte ţări şi a păstrat elementele tradiţionale valoroase - clasa a V-a „Geografie generală", clasa a VI-a „Geografia Europei", clasa a VIII-a „Geografia României".

Desfăşurarea unui proces educaţional modern, eficient, atractiv şi util, prin geografie, a atras un număr mare de candidaţi la examenele naţionale şi rezultatele obţinute de elevi la disciplina geografie au facilitat continuarea traseului educaţional dorit.

În perioada actuală este evident rolul important jucat de geografie atât în formarea educativă şi ştiinţifică a elevilor cât şi în asigurarea pieţei muncii din România cu specialişti în domeniul cercetării mediului înconjurător, turismului, geomorfologiei, pedologiei, hidrologiei, climatologiei, dezvoltării regionale durabile etc.

"Argumentele concrete expuse ne determină să solicităm prezenţa în continuare a geografiei în TC pentru a nu priva generaţii de elevi de dezvoltarea liberă, integrală şi armonioasă a individualităţii umane", mai spune profesorul gălăţean.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite