Premieră naţională: Omul care a inventat Trabantul electric!

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Marin Dobre pregătit să monteze noul motor electric pe vechiul Trabant. Foto: Bogdan Nistor
Marin Dobre pregătit să monteze noul motor electric pe vechiul Trabant. Foto: Bogdan Nistor

Preţurile carburanţilor i-au inspirat părintelui lui „Trabi Cabrio" ideea unui Trabant electric. A investit peste 5.000 de euro în originalul automobil şi speră să ajungă să fabrice maşini electrice

După ce a uimit Galaţiul cu excentrica limuzină Trabant, dar şi cu primul Trabant decapotabil, cel mai mare iubitor al istoricelor automobile germane, gălăţeanul Marin Dobre, vrea să dea o nouă lovitură pe piaţa auto: primul Trabant electric! Îl motivează nu numai pasiunea pentru celebra maşină germană, ci şi scumpirile repetate ale carburanţilor.

Citiţi şi:

Trabant transformat în limuzină


A aflat de pe Internet despre un kit de conversie a maşinilor clasice în automobile electrice şi a scos fără să clipească din buzunar 2.400 de euro, o sumă substanţială chiar şi pentru un patron de firmă care confecţionează caroserii auto.

„L-am comandat şi l-am primit tocmai din China. Acest kit este compus dintr-un motor electric de tracţiune şi un controler electronic dotat cu tehnologia MOS-FET, care reglează viteza.Tot în pachetul primit din China se afla şi o pedală de acceleraţie", spune „invetatorul" Trabantului electric.


Odată rezolvată problema motorului, Marin Dobre şi-a pus problema bateriilor. A găsit, tot pe Internet, 8 baterii litiu-ion, de 12 volţi, pentru care a plătit 2.600 de euro.


„Un ciclu de încărcare va dura aproximativ şase ore şi asta deoarece încărcătorul pe care l-am cumpărat este de înaltă frecvenţă şi are un microprocesor care analizează timpul de încărcare", ne-a mai spus Marin Dobre.


În bord, noul Trabant electric va avea un aparat de măsură, digital sau analogic, care îi arată şoferului starea bateriilor, precum şi distanţa pe care o mai poate parcurge maşina. Cât priveşte autonomia, Trabantul pe baterii poate parcurge între 120 şi 150 de km, cu o viteză de 40-50 km/h (în regim de croazieră). Super Trabi electric poate ajunge însă chiar şi la 80 de km/h.


Eco-Trabantul


Avantajele lui? „Păi, în primul rând este un vehicul nepoluant şi extrem de silenţios. În plus, atunci când stai la semafor, nu consumi curent absolut deloc. Este un autovehicul construit şi gândit pentru oraş. Mai mult, pentru că nu-i scoatem cutia de viteze, autovehiculul va beneficia de ceva putere în plus, în special în pante", explică părintele Trabantului electric.

CITIŢI ŞI:

Trabant transformat în limuzină


Noul Trabant electric este de fapt construit pe „osatura" unui vechi Trabant 600, cu un motor în doi timpi foarte poluant. Marin Dobre se laudă că Trabantul electric este o premieră pentru România în materie de automobile electrice.


Este primul automobil electric din România, cu care eu voi merge probabil, în două săptămâni, la RAR Bucureşti, pentru omologare. S-a mai încercat ceva, în urmă cu câţiva ani, la un institut de cercetări electrotehnice, dar nu a ieşit nimic pe piaţă", spune Marin Dobre.


Inventatorul intenţionează să încerce să doteze cu un motor electric şi un autovehicul utilitar. Dacă totul va merge bine, Marin Dobre se gândeşte chiar să producă maşini electrice de la zero.


Colecţionar sadea!


Colecţia lui Marin Dobre nu este una impresionantă. Are toate modelele fabricate până acum: Trabant 601, cu motor în doi timpi (pe care l-a transformat în Cabrio) şi Trabant 1,1 cu motor de VW Polo în patru timpi (de asemenea, transformat în Cabrio).

Piesa de rezistenţă este însă, fără îndoială, Limuzina Trabant, pe care colecţionarul a finalizat-o anul trecut, în noiembrie. "Maşina este lungă de şase metri şi a fost construită din trei maşini Trabant. Limuzina are două punţi şi este decapotabilă", spune Marin Dobre. Acum, colecţia lui se va înnoi cu ultimul model de Trabi electric.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite