Oraşul, sub teroarea tramvaielor deraiate: s-a ajuns la o deraiere pe săptămână!

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tasarea terenului este cea mai frecventă cauză a deraierilor
Tasarea terenului este cea mai frecventă cauză a deraierilor

Aproape săptămânal câte un tramvai sare de pe şine. Peste 60 la sută din reţeaua de linii este într-o situaţie dezastruoasă. Dacă autorităţile nu vor investi urgent în şine noi de tramvai, oraşul va ajunge sub teroarea vehiculelor deraiate.

Chiar dacă autorităţile se codesc să recunoască, în momentul de faţă Galaţiul se confruntă cu mari probleme în ceea ce priveşte siguranţa circulaţiei tramvaielor.

Starea extrem de proastă a căii de rulare face ca aproape săptămânal câte un tramvai să deraieze. Din fericire, cele mai multe sunt accidente uşoare, fără victime şi fără pagube importante.

Macazul blestemat

Cea mai bizară situaţie este în zona Micro 40, unde în ultimele două luni s-au produs două deraieri la foarte mică distanţă una de alta.

Primul tramvai s-a izbit de o maşină de transport valori şi a blocat o arteră de circulaţie preţ de câteva ore. Doar norocul a făcut să nu se întâmple o tragedie.

Cel de-al doilea tramvai a deraiat la doar câţiva metri mai în faţă din cauza căii de rulare contorsionate.

Cauza este una singură: starea proastă a macazelor şi şinelor.

60% din şinele de tramvai sunt aşezate direct pe pământ. Asta ne cauzează foarte multe probleme pentru că pământul se tasează foarte repede", ne explică directorul SC Transurb, Genica Totolici.

Cele mai afectate sunt liniile de tramvai de pe străzile Siderurgiştilor, Oţelarilor şi Basarabiei.

Eram în tramvai şi deodată am văzut că o ia în altă parte decât ar fi trebuit. Mi-am dat seama că a sărit de pe şine şi m-am rugat să nu se întâmple ceva cu noi, cu călătorii", ne-a declarat Ioan Grigore, unul dintre călătorii care au avut ghinionul să se afle într-un tramvai care a sărit de pe şine.

Perspectiva ca această situaţie să se rezolve nu este prea bună. Şinele de tramvai sunt concesionate de Primăria Galaţi către societatea de transport public local, deci reabilitarea căii de rulare revine municipalităţii.

Soluţia ar fi montarea şinelor de tramvai direct pe asfalt sau pe piatra cubică, dar până acum nu s-a făcut nimic.

Autorităţile locale ezită să ia o decizie, iar TRANSURB cârpeşte pe ici, pe colo, cât să nu se închidă traseele.

Marea cârpeală

Angajaţii noştri de la întreţinere sudează liniile în fiecare zi pentru că se întâmplă des să pocnească. Şinele de tramvai sunt vulnerabile, iar din această cauză tramvaiele deraiază des", ne-a declarat directorul Genica Totolici.

Deocamdată nu s-a întâmplat nicio tragedie. Totuşi, sugerăm autorităţilor să înceteze să mai mizeze pe noroc.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite