Ministerul Transporturilor a aprobat standardele de cost pentru CFR Marfă/Vezi aici costă modernizarea unui vagon de tren de marfă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Modernizarea și înnoirea vagonelor de trenuri de marfă costă între 60.000 lei și 155.300 lei, potrivit standardelor de cost adoptate de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a aprobat standardele de cost pentru modernizarea materialului rulant pentru transportul feroviar de marfă. Standardele de cost constituie document de referință cu rol de ghidare în analizarea și verificarea de către operatorul feroviar de marfă a ofertelor depuse de operatorii economici în vederea adjudecării contractelor privind serviciile de modernizarea sau reînnoire a materialului rulant.

Astfel, potrivit standardelor de cost, modernizarea, respectiv reînnoirea unui vagon cisternă pe 4 osii tip Zaes de 60 metri cubi și transformarea acestuia într-un vagon cisternă pe 4 osii tip Zas de 73 metri cubi pentru transport produse petroliere ar trebui să coste circa 145.500 lei.

În același timp, pentru modernizarea / reînnoirea vagoanelor descoperite pe 4 osii tip Ecas, destinate transportului de mărfuri în vrac, materiale lungi, bușteni, standardul de cost este de 145.000 lei.

Autodescărcătoarele pe 4 osii, destinate transportului de cărbune, au unstandard de cost de 60.000 lei. Ordinul aprobat de Boagiu prevede ca pentru modernizarea și reînnoirea unui vagon platformă pe 2 osii, destinat transportului de cherestea, bușteni, laminate, utilaje, și transformarea lui în vagon pentru transport containere, se se cheltuiască 78.000 lei. 

În același timp, transformarea unui vagon platformă tip Rgs pe 4 osii, destinat transportului de materiale lungi, bușteni, utilaje și mașini, în vagon tip Rils cu învelitoare mobilă standardele de cost vor fi de 138.000 lei, în timp ce pentru transformarea în vagon tip Sgs pentru transport containere prețul adoptat de MTI este de 115.000 lei.

În ceea ce privește modernizarea / reînnoirea unui vagon platformă tip Rmms pe 4 osii, destinat transportului de materiale lungi, utilaje și mașini grele și transformarea în vagon tip Shimms cu învelitoare mobilă, pentru transport rulouri de tablă, standardul de cost aprobat este de 155.300 lei. 

Nu în ultimul rând, modernizarea/reînnoirea unui vagon autodescărcător cu acoperiș rabatabil tip Tals pe 4 osii, destinat transportului de mărfuri în vrac cu granulație foarte mică (îngrășăminte, fosfați), standardul de cost aprobat este de 110.000 lei, informează MTI. 

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite