La Galaţi se construiesc nave pentru Forţele Speciale Britanice

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cea mai nouă ambarcaţiune care a ieşit din mâinile pricepute ale navaliştilor de la Damen este destinată trupelor de elită SAS. Şantierul Naval a finalizat construcţia navei speciale SD Victoria într-un timp record pentru a putea fi botezată ieri dimineaţă

SD Victoria a fost proiectată pentru firma britanică Serco Denholm Marine Services Ltd, care va face doar recepţia vasului, clientul final fiind guvernul Marii Britanii.


Graham Baldock, reprezentant Serco Denholm Marine Services Ltd, cel care a făcut recepţia vasului, ne-a declarat:
„World Wide Support Ship SD Victoria va fi o navă de asistenţă ce va intra în serviciul Ministerului Apărării din Marea Britanie şi care va avea o zonă nelimitată de navigaţie şi de acţiune. Din punctul nostru de vedere a fost realizată cu o eficienţă remarcabilă din punct de vedere al acosturilor. Nava a fost construită exact conform specificaţiilor noastre. A fost ales Galaţiul, deoarece este cel mai bun şantier naval al Damen".

Nava va fi folosită de forţele speciale britanice, ca suport pentru alte nave şi pentru antrenamente, proprietarul acesteia urmând să fie Ministerul Apărării din Marea Britanie.

Colonel Nigel Moore, ataşatul militar al Ambasadei Marii Britanii la Bucureşti, a spus că nava are o semnificaţie importantă şi pentru relaţiile dintre România şi Anglia: "Acesta este un moment foarte important pentru relaţiile noastre cu România, atâţ din punct de vedere strategic, cât şi economic ".

Primul comandant al navei va fi Simon Pugsley, care s-a declarat încântat că va fi un adevărat pionier, având în vedere că SD Victoria este prima navă din această clasă  care o va comanda.
„Sunt căpitan de 27 de ani şi comanda acestei nave reprezintă o nouă provocare pentru mine, având în vedere că este prima din clasa aceasta", a declarat ofiţerul

Specificaţii Tehnice

SD Victoria are o capacitate de 88 de persoane, este dotată cu patru macarale mari precum şi cu echipamente pentru scufundări. Capacitatea tancului de carburant îi asugură o autonomie de 30 de zile de navigare continuă la o viteză de 12 noduri. Are o lungime de 83 metri, o lăţime de 16 metri şi poate atinge o viteză de 14,6 noduri. Construcţia navei a durat aproximativ un an şi jumătate. Compania Serco, cea care a comandat nava, este principalul client al Şantierul Naval Damen, 22 din cele 29 de nave construite la Galaţi în ultimii cinci ani fiind achiziţionate de această firmă britanică.


"Această navă va oferi asistenţă forţelor noastre din întreaga lume, dar va fi folosită şi ca bază de antrenamentm pentrui trupele speciale" - Col. Nigel Moore, ataşat militar

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite