Scandal şi acuzaţii privind jocurile de culise de la licitaţia traseelor pentru maxi-taxi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Transportatorii privaţi sunt nemulţumiţi de noua hotărâre de concesionare a traseelor
Transportatorii privaţi sunt nemulţumiţi de noua hotărâre de concesionare a traseelor

Reprezentanţii transportatorilor privaţi din Galaţi spun că Primăria face jocuri periculoase cu regulile licitaţiei.Decizia reducerii la 170 a numărului de microbuze de pe trasee este categorită ca arbitrară şi păguboasă pentru oraş.

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din Romania (COTAR), filiala Galaţi, este nemulţumită de modul în care Consiliul Local tratează problema concesionării traseelor.

Operatorii critică reducerea la 170 a numărului de microbuze care vor circula din mai 2010 pe traseele din Galaţi şi spun că majoritatea criteriilor de selecţie la viitoarea licitaţie sunt greşite.

„E o hotărâre proastă"

Hotărârea Consiliului Local este proastă pentru că nu prevede criterii prin care să se poată ierarhiza transportatorii. Mâine oricine poate cumpăra maşini cu care să participe la licitaţie. Deci vechimea noastră, a celor care suntem de 10 ani în branşă nu mai contează", ne-a declarat preşedintele COTAR Galaţi, Silviu Cârlan.

Una din cele mai controversate reglementări vizează categoriade confort. Orice microbuz din clasele de confort I şi II este eliminat, pentru că maşina trebuie să aibă şi ladă de bagaje, ceea ce acestea nu au.

"E o aberaţie. Potrivit acestei reguli, şoferul ar trebui să se dea jos la fiecare staţie şi să încarce bagajele mai voluminoase ale călătorilor, după care să îşi continuie cursa. Aşa ceva se face doar în transportul judeţean şi turistic, nu în cel urban", spune Cârlan.

Un alt criteriu de departajare contestat este plata redevenţei - o taxă plătită anual de toţi transportatorii - care până acum era fixă, dar începând cu licitaţia din luna mai poate fi licitată.

Transportatorii spun că se poate ajunge la situaţia ca cine oferă mai mulţi bani să câştige un traseu sau altul, chiar dacă nu are deloc experinţă în transport, iar confortul maşinilor lasă de dorit.

Nu putem omite nici decizia Consiliului Local ca în final să se ţină cont de suma punctelor obţinute de fiecare transportator, în loc să se facă media aritmetică a criteriilor de evaluare", afirmă Cârlan.

Toată lumea e nemulţumită

În final, toată lumea este nemulţumită. Transportatorii privaţi sunt supăraţi de reducerea numărului de microbuze şi criteriile de evaluare, dar nici Transurb nu stă mai bine, mai ales după ce primarul Dumitru Nicolae a anunţat că nu va aloca bani pentru cumpărarea de noi autobuze.

Dar cei mai afectaţi vor fi gălăţenii, nevoiţi să de înghesuie în puţinele autobuze şi microbuze.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite