Panică printre gălăţenii care au maşini înmatriculate în Bulgaria! Aceştia încearcă să le vândă înainte de a fi scoase din circulaţie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Preţul mic al maşinilor cu numere bulgăreşti ar putea atrage în capcană cumpărătorii neinformaţi  Foto Marius Mototolea
Preţul mic al maşinilor cu numere bulgăreşti ar putea atrage în capcană cumpărătorii neinformaţi Foto Marius Mototolea

Autorităţile române şi cele bulgare au anunţat că vor modifica legislaţia astfel încât autovehicolele cu numere bulgăreşti să poată circula doar o perioadă limitată pe teritoriul ţării noastre.

După ce au aflat din presă că autorităţile se pregătesc să interzică circulaţia pe timp nelimitat a maşinilor înmatriculate în Bulgaria, câteva zeci de gălăţeni s-au grăbit să-şi ducă în talcioc automobilele cu numere bugăreşti în speranţa că vor putea să le vândă şi să scape de pagubă. Reacţia lor este justificată având în vedere că, nu doar autorităţile din România, ci şi cele din ţara vecină, au anunţat că vor pune capăt afacerii cu maşini înmatriculate în Bulgaria.

Măsuri antipagubă

Două sunt motivele pentru care se intenţionează modificarea legislaţiei. Statul român pierde „taxa de mediu", iar firmele de asigurări bulgăreşti plătesc tot mai multe despăgubiri în ţara noastră.

În consecinţă, Parlamentul de la Sofia a anunţat că va adopta în regim de urgenţă amendamente la legislaţia în vigoare astfel încât o maşină, al cărei proprietar are domiciliul într-o altă ţară, să nu mai poată circula timp nelimitat, cu un un număr de înmatriculare din Bulgaria. După scoatere lui din ţară, autovehicolul va trebui radiat din circulaţie, în termen de maximum 14 zile.

La rându-le, autorităţile române pregătesc o modificare a legislaţiei rutiere astfel încât circulaţia unei maşini înmatriculate în Bulgaria să fie permisă pe şoselele din ţara noastră doar 90 de zile pe an.

Aşadar, în curând, majoritatea celor aproximativ 100.000 de autovehicule înmatriculate în Bulgaria, care circulă în România, va ajunge la fier vechi.

Teoretic aceste maşini ar putea fi înmatriculate în România, dar cu condiţia achitării taxei de mediu, care, în cazul celor mai vechi, depăşeşte valoarea lor.

Preţul mic reduce paguba vânzătorului

Aşa se face că, în acest weekend, se putea remarca în Talcioc, nu numai creşterea numărului maşinilor cu numere bulgăreşti scoase la vânzare, ci şi vechimea considerabilă a celor mai multe dintre ele.

De exemplu, pentru un autotomobil BMW 518, din 1999, proprietarul acestuia cerea 1850 de euro sau o altă maşină la schimb, evident înmatriculată în România. Un alt BMW, model 725, din 1998, cu o capacitate cilindrică de 2500 de centimetri cubi, costa 3.500 de euro. Preţ exagerat dacă se are în vedere că, pentru înmatricularea acestei maşini în România, taxele depăşesc de aproape trei ori valoarea ei de piaţă.

Scopul scuză dezinformarea

Gheorghe Gavrilă, din oraşul brăilean Făurei, avea de vânzare două maşini identice, marca Alfa Romeo 146, ambele fabricate în 1998, una înmatriculată în Bugaria, iar cealaltă în Italia. Pentru prima, cerea 1800 de euro, iar pentru ce-a de-a doua, 1600.
L-am întrebat dacă ştie despre intenţia autorităţilor de a scoate din circulaţie maşinile cu numere bulgăreşti, şi, cum scopul scuză mijloacele, ne-a asigurat că „are informaţii precise că nu este adevărat".

„Eu am pe cineva la Giurgiu, la Vamă şi mi-a spus clar că nici nu se pune problema de aşa ceva. Mergeţi cu mine la Varna şi o transcriem (maşina n.n.) pe numele dumneavoastră. Eu am înscris-o la o firmă care are câteva sute de maşini în România. Am dat 500 de euro. N-au cum să interzică. Ce, bulgarul dacă vine la noi în ţară, îşi pune numere de-ale noastre ?" , încearcă să fie cât mai convingător Gavrilă.

„Găsim noi o soluţie"

Printre maşinile mai răsărite, cu numere bulgăreşti, se remarca, ieri, în Talcioc, şi un autoturism de teren Mitsubishi Pajero, fabricat în 2005. Proprietarul acestuia, Nelu Pantazi, cerea 10.500 de euro „uşor negociabil".

„Dacă nu reuşesc s-o dau cu banii ăştia, or mă duc şi-o vând la moldoveni (în RP Moldova n.n.), ori îmi fac rezidenţă în Bulgaria. Atunci nu mai au ce sa-mi facă, că nu mai sunt doar cetăţean român. Doar n-o să plătesc statului 4500 de euro ca s-o înmatriculez ! Aştia-s bani frate ! Găsim noi o soluţie şi la asta" - afirmă încrezător Pantazi.

Şi ce-i drept, până acum, românii s-au descurcat găsind destule soluţii "ocolitoare". Iar aceasta cu obţinerea rezidenţei în Bulgaria ar putea fi o nouă "mutare de şah" capabilă să pună în dificultate autorităţile din Bulgaria şi România.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite