REPORTAJ Taraba cu gogoşari s-a mutat pe internet. Povestea unui ţăran care vinde legume pe laptop

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ion Stamate, cu laptopul printre gogoşari
Ion Stamate, cu laptopul printre gogoşari

Producătorii de legume şi fructe din zona Galaţi-Brăila au lăsat deoparte vânzarea la poartă pentru anunţurile pe internet, care le aduc o creştere substanţială a afacerilor. Citeşte povestea lui Ion Stamate, primul ţăran care şi-a mutat gogoşarii, ardeii şi castraveţii în spaţiul virtual.

Pentru a scăpa de anumite costuri legate de timp, transport şi depozitare, mai mulţi legumicultori din zona Galaţi-Brăila au luat decizia de a-şi scoate produsele la taraba... virtuală, prin intermediul internetului.

Aşa că, fie că este vorba de gogonele, ardei, varză, castraveţi sau alte produse specifice acestei perioade, absolut totul se poate vinde şi cumpăra, dacă ai un simplu calculator în faţă. În plus, gospodinele cu lipsă acută de timp pot vedea în timp real cum mai merge piaţa.

Ţăranul high-tech!

Ion Stamate (51 ani) este din judeţul Brăila, mai exact din localitatea Albina. Omul a ales o soluţie cât se poate de simplă pentru a-şi promova marfa. Inspirat de rudele mai tinere, care au avut tangenţe cu lumea virtuală, omul şi-a luat inima în dinţi şi şi-a pus castraveţii şi ardeii pe net. Iar afacerea merge!

A postat mai multe anunţuri pe site-urile de specialitate, şi, ca să fie sigur că-şi atrage clienţii şi pe cale tradiţională, a expus produsele şi în piaţă în Galaţi.

Pe lângă tarabă, printre gogoşari şi kapia, omul stă cu laptopul şi mai verifică din când în când dacă a mai făcut cineva şi o comandă on-line. Astfel, producătorul nu-şi pierde nici clienţii din piaţă, dar nici pe cei care l-ar căuta acasă.

Acasă-mi stă nevasta şi preia comenzi, iar aici eu vând produsele direct din sac. Aşa am garanţia că totul se vinde destul de repede. Nici noi nu ocupăm locul în gospodărie cu producţia, nici nu se strică ardeii, şi obţinem banii suficient de repede pentru a-i investi în producţia de anul viitor", a explicat omul.

Investiţia în promovarea pe net a fost relativ acceptabilă. Ca şi preţ, un laptop, nu foarte performant costă echivalentul unei tone de ardei, abonamentul la net, aproximativ cât douăzeci de kilograme de kapia, iar postarea anunţurilor este de cele mai multe ori gratuită. Avantajul este că astfel anunţurile sunt văzute de cumpărătorii din toată ţara, care pot alege astfel cea mai bună variantă calitate-preţ.

image

În total, investiţia se ridică la maxim 1.300 de lei, însă se amortizează foarte repede, având în vedere că se câştigă timp (şi bani) prin acest tip de promovare. Ion Stamate spune că vânzările i-au crescut de cel puţin două ori de când are anunţuri pe site-uri.

„În funcţie de cantitate şi de distanţă, putem asigura inclusiv livrarea la domiciliul clienţilor, dar de cele mai multe ori cei care fac comenzi vin şi le ridică de la noi de acasă. Comanda e ca un fel de rezervare, prin care ţi se garantează că primeşti marfa", a mai explicat brăileanul, care peste cel mult două săptămâni va trece de la comerţul cu legume proaspete la comerţul cu murături şi varză.

„Ne adaptăm la situaţie. Foarte mulţi orăşeni preferă să cumpere murăturile direct de la producător. Comandă pe internet, apoi vin şi le ridică direct de la butoi, cu mâna lor", spune Ion Stamate.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite