ISTERIA ANVELOPELOR Mii de şoferi gălăţeni au stat coadă, ore în şir, în faţa atelierelor de vulcanizare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Anvelopele de iarnă sunt coşmarul angajaţilor atelierelor de vulcanizare
Anvelopele de iarnă sunt coşmarul angajaţilor atelierelor de vulcanizare

În timp ce unii caută de zor anvelope de iarnă, alţii aşteaptă, câte o jumătate de zi, să le fie montate pe maşini. Cauciucurile noi s-au epuizat, iar importatorii le-au scumpit. „Gumele sh" sunt vândute direct din camioanele cu care sunt aduse în ţară.

De marţi, şoferii care vor fi prinşi circulând pe zăpadă sau polei, la volanul maşinilor echipate cu cauciucuri de vară, riscă să plătească amenzi cuprinse între 2500 şi 4000 de lei, aşa că, în acest weekend, gălăţenii au luat cu asalt atelierele de vulcanizare şi service-urile auto ca să schimbe anvelopele, cu cele de iarnă.
Deşi se ştia încă din vară că utilizarea acestui tip de cauciucuri a devenit obligatorie, sâmbătă şi duminică, până şi la micile „vulcanizări" din Galaţi, se lucra la câte patru-cinci maşini simultan, în timp ce şoferii altor câteva zeci de autoturisme îşi aşteptau rândul.

Feţele angajaţilor care demontează şi monteză roţi, fără nicio clipă de răgaz, trădează epuizarea. Afacerea „cauciucurilor de iarnă" a explodat, pur şi simplu.

„Şi încă este bine, dar nici nu vreau să-mi imaginez cum era dacă ar fi nins. Atunci să fi văzut aglomeraţie ! Că aşa-i românul, vine în ultimul moment ! Am ajuns să «încălţăm» pe zi câte 40 - 45 de maşini, că mai mult nu rezistă băieţii" spune Cristi Lungu proprietarul unuia dintre atelierele de vulcanizare de pe şoseaua de centură.

Număr triplu de clienţi

Acesta mai spune că au prioritate la montaj şoferii care şi-au cumpărat anvelopele de iarnă tot de la el.

„Mulţi dintre ei n-au venit încă, dar or să vină, că au montaj gratuit. Clienţii întreabă în continuare de anvelope noi, dar le-am vândut pe toate. Nu mai aduc, pentru că importatorii le-au scumpit cu până la 40 % şi nu vreau să rămân cu ele, nevândute", declară Cristi Lungu.

La un alt atelier de vulcanizare, aceeaşi situaţie.

„E aglomerat, dar nu ca alţii, pentru că, la mine, montarea anvelopelor se face cu programare. Până mâine la prânz, lista e full. Faţă de anul trecut, numărul clienţilor s-a triplat. Şi vânzarea a mers bine. Am băgat 500 de milioane (50.000 de lei n.n.) în cauciucuri de iarnă şi le-am vândut pe toate, dar nu cred că mai aduc pentru că s-au scumpit", afirmă Teo Neagu, administratorul unui „service de roţi".

Acesta a mai spus că înlocuirea anvelopelor în cazul unui autoturism durează între 30 şi 45 de minute şi costă între 65 şi 80 de lei.

„Este în funcţie de opţiunea clienţilor. Unii nu vor şi echilibrarea roţilor, cu toate că este necesară după montarea anvelopelor noi, şi atunci operaţiunea durează şi costă mai puţin. ", a precizat Neagu

Criza cauciucurilor de iarnă

Scumpirea anvelopelor de iarnă este determinată de lipsa acestora de piaţă în condiţiile unei cereri foarte mari.

„Am alergat tot oraşul căutând avelope de 175/65/14 ţoli. La Practiker, am găsit, dar reşapate, iar la Real, mai erau doar trei. La Nalba, sub viaduct, am găsit, dar erau exagerat de scumpe, 220 lei bucata. Până la urmă, am luat de aici, cu 195 de lei şi stau la coadă la montat", ne-a spus Ion Roiniţă

Nici anvelopelele second- hand nu se găsesc mai uşor, dimpotrivă.

„Sunt pensionar şi mi-au dat copiii bani pentru cauciucuri de iarnă aşa că am vrut să-mi iau cât mai ieftine. Am fost la toate sh-urile din oraş, dar am irosit benzina. Stau oamenii şi aşteaptă ziua în care vine TIR-ul şi se bat pe cauciucuri folosite, cu toate că şi alea s-au scumpit", susţine Maricel Toderaşcu.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite