Administratorii asociaţiilor de proprietari trebuie să se ocupe de obţinerea certificatelor fiscale pentru ajutoarele de încălzire

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Din cauza scumpirii gigacaloriei, chiar şi beneficiarii ajutoarelor de căldură preferă să ţină închise robinetele caloriferelor
Din cauza scumpirii gigacaloriei, chiar şi beneficiarii ajutoarelor de căldură preferă să ţină închise robinetele caloriferelor

Începând de luni 10 octombrie 2011, gălăţenii îndreptăţiţi să beneficieze de ajutor financiar pentru încălzirea locuinţelor pot solicita formularele tipizate necesare în acest scop. Cererile şi declaraţiile se pot obţine prin asociaţiile de proprietari.

După ce impresionantele cozi la care sunt nevoiţi să stea gălăţenii solicitanţi ai ajutoarelor de încălzire au fost prezentate la buletinele de ştiri ale principalelor posturi de televiziune, reprezentanţii municipalităţii s-au gândit să nu-i mai pună pe drumuri.

În acest scop, începând cu data de 18.10.2011, Directia Impozite Taxe si alte Venituri Locale (DITVL) din cadrul Primăriei Municipiului Galaţi a simplificat procedura de eliberare a certificatelor fiscale.

Astfel, în cazul persoanelor racordate la sistemul centralizat de încălzire, asociaţiile de proprietari sau locatari vor transmite către DITVL lista solicitanţilor de certificate fiscale.

Persoanele care se încălzesc cu gaze sau lemne se vor adresa direct Comisiei de Căldură, cu sediul în strada George Coşbuc numărul 253 A, clădirea Patinoarului.

Cine are dreptul la ajutor de încălzire

Pot beneficia de această facilitate familiile care se încălzesc în sistem centralizat şi ale căror venituri nete pe membru de familie sunt mai mici de 786 lei, precum şi persoanele singure care au un venit net lunar de 1082 lei.

În cazul consumatorilor care folosesc gaze naturale şi combustibili solizi sau petrolieri, venitul net lunar pe membru de familie nu trebuie să depăşească 615 lei.
Dacă depunerea cererii se face până la data de 20 a lunii, stabilirea dreptului de ajutor se face chiar din luna respectivă.

„Titularul, care beneficiază de un singur ajutor de încălzire, are obligaţia de a comunica Primăriei orice modificare intervenită în componenţa familiei sale sau a veniturilor acesteia, în termen de cinci zile de la data modificării. În acest scop va depune o nouă declaraţie pe proprie răspundere", a precizat Nicoleta Manole purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi.

Birocraţie cât cuprinde

Cererea şi declaraţia pe proprie răspundere va fi însoţită de documente doveditoare privind componenţa familiei şi veniturile realizate de către membrii acesteia.

Astfel, pentru e nergia termică în sistem centralizat, trebuie anexate: copii după actele de identitate ale solicitantului şi membrilor familiei (B.I./C.I, carte de identitate provizorie, certificate de naştere pentru minori); certificat de căsătorie; hotărâre de divorţ, hotărâre de încredinţare minor şi altele; documente de venit (copii după cupoane de pensii, cupoane de alocaţii, extrase de bancă pentru situaţia încasării acestor drepturi din cont bancar, adeverinţe de salariu cu venitul net şi alte drepturi băneşti, adeverinţe de elev sau student cu tipul şi cuantumul bursei, adeverinţe de la administraţia financiară pentru persoanele majore fără venit).

De asemenea, se mai cer documente privind calitatea de proprietar sau chiriaş (copie a contractului de vânzare-cumpărare, copie a contractului de închiriere), Certificat fiscal de la Serviciul de Taxe şi Impozite Primăria Galaţi şi confirmarea asociaţiei de proprietari privind numarul persoanelor care participă la cheltuielile de întreţinere.

În cazul solicitanţilor de ajutor, care se încălzesc cu gaze şi locuiesc la bloc, se solicită: confirmarea asociaţiei de proprietari pentru persoanele care participă la cheltuielile de întreţinere dar folosesc centrale termice, precum şi o factură de gaze pentru identificarea codului titular client.

Cine nu are dreptul la ajutorul pentru căldură

Există o serie de bunuri a căror deţinere nu le dă dreptul la ajutor de încălzire proprietarilor acestora chiar dacă au venituri mai mici de 786 lei, respectiv 1082 lei.

Este cazul oricăror altor clădiri în afara celei de domiciliu, a terenurilor care depăşesc 1000 de metri pătraţi (în zona urbană) şi 2000 de metri pătraţi (în rural), a autoturismelor cu capacitate clindrică mai mare de 1600 de centimetri cubi, precum şi a autoutilitarelor, autocamioanelor, şalupelor, autobuzelor, microbuzelor; bărcilor cu motor, iahturilor, utilajelor agricole, utilajelor de prelucrare agricolă (presă de ulei, moară de cereale); utilajelor de prelucrat lemnul (gater, drujbă etc).

De asemenea, dacă aveţi economii care totalizează peste 3000 de lei, nu puteţi primi ajutor de încălzire indiferent ce venituri realizaţi.

Aviz pensionarilor economi care au făcut sacrificii pentru a aduna banii de înmormântare !

„Cererile şi declaraţiile pe proprie răspundere vor fi completate cu majuscule, datate şi semnate de către reprezentantul familiei (care este şi solicitant), fără modificări sau ştersături. De asemenea, pe cerere trebuie înscris şi un număr de telefon la care solicitantul poate fi contactat" a mai precizat Nicoleta Manole.
Programul de lucru cu publicul al Comisiei de căldură (cu sediul la Patinoar) este de luni până joi între orele 8:00 - 16:00, iar în zilele de vineri, până la ora 14.00.

Relaţii suplimentare pot fi solicitate la numerele de telefon : 0236 488 444 şi 0336 102 111

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite