Galaţi: „Şcoala după şcoală” ajută elevii să facă performanţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Copiii lucrează împreună cu învăţătorii după orele de curs, Foto: Bogdan Nistor
Copiii lucrează împreună cu învăţătorii după orele de curs, Foto: Bogdan Nistor

„After-school" prinde rădăcini la Galaţi, câteva zeci de copii fiind înscrişi în acest sistem. Aproape jumătate dintre elevii Şcolii Gimnaziale 7 rămân în clase după ore şi îşi fac temele împreună cu profesorii.

Deşi funcţionează de câţiva ani buni în România, sistemul „after-school" nu s-a dezvoltat, până acum şi în Galaţi. Părinţii, ori nu au bani să-şi lase copiii după ore la şcoală, ori unităţile de învăţământ nu au spaţiu suficient pentru organizarea acestui sistem.

Există însă şi o scoală în care acest sistem funcţionează bine, chiar foarte bine. Este vorba despre Şcoala nr. 7, acolo unde nouă clase din 10 aplică această procedură. Primele semne ale necesităţii introducerii acestui sistem de învăţământ au apărut în 2003, atunci când, tot mai mulţi părinţi le cereau profesorilor să-i ajute făcând lecţiile cu şcolarii lor.

O sută de lei pentru lecţii făcute ireproşabil

„Să ştiţi însă că nevoia de after-chool a venit şi din partea noastră. Era o sursă importantă de venituri extrabugetare pentru şcoală şi nu puteam să o neglijăm", îşi aminteşte directoarea şcolii, Monalissa Nica.

Sistemul a evoluat anual, astfel încât în acest moment nu mai puţin de 83 de copii din învăţământul primar, din aproape 180 câţi are Şcoala 7, rămân după ore şi apelează la acest sistem. Părinţii plătesc lunar câte 100 de lei. Dacă elevii vor şi mâncare, mai dau 6,5 lei pe zi.

Vârfurile se desprind la „after-school"

Între 12.00 şi 13.00, copiii stau într-o pauză de recreere, în care mănâncă şi se odihnesc. Masa este asigurată, fie de părinţi, fie printr-un serviciu de catering, evident contra cost. De la ora 13.00, micii elevi încep să înveţe şi să-şi facă temele.

„Se văd diferenţe semnificative între copiii care fac after-school şi ceilalţi elevi. Diferenţele se văd mai ales la cei care trec într-a V-a. An, de an, mulţi dintre elevii noştri au plecat la CNVA sau Liceul Cuza şi au intrat printre primii", mai spune directoarea şcolii.

Copiii de la after-school învaţă mai bine

„Relaţia noastră cu şcolarii care vin la after-school nu este una privilegiată prin comparaţie cu cea pe care o avem cu ceilalţi copii. Dimpotrivă, având în vedere că lucrăm mai mult cu primii, le cerem pe măsură atunci când îi ascultăm la ore", afirmă învăţătoarea Aurelia Bogdan, care lucrează în sistem.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite