Coşmarul ISPA a provocat patru ani de haos urban la Galaţi GALERIE FOTO

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Groapa de la Elice, coşmarul de pe Faleză
Groapa de la Elice, coşmarul de pe Faleză

Început în 2007, programul ISPA pentru refacerea infrastructurii Galaţiului s-a dovedit, cel puţin până acum, un adevărat coşmar. Zeci de străzi sunt făcute una cu pământul, traficul este haotic, iar termenele anunţate pentru finalizarea lucrărilor pe diverse porţiuni nu sunt niciodată respectate.

Cel mai recent exemplu este închiderea traficului la intersecţia Bulevardului Falezei cu strada Saturn. Şantierul afectează grav traficul dinpre partea vest a oraşului (cartierele Micro 19, 20 şi 21) şi platforma industrială de est: porturile, Şantierul Naval, Vama, Spitalul CFR, Icepronav, Intfor, Prutul etc.

În acelaşi timp, accesul către trecerea Bac (unica legătură dintre Galaţi şi Tulcea) se face cu mare dificultate, prin curtea neasfaltată a unui service.

Deşi autorităţile locale au anunţat că şantierul (deschis la 2 august) se va finaliza la 15 septembrie, zona este şi acum închisă. Cristian Borcea, managerul proiectului, dă vina pe firma subcontractantă (ERG Termrom), care nu ar fi organizat cum trebuie şantierul.

GALERIE FOTO

image

Groapa e soră cu veşnicia

Un alt loc unde se bate pasul pe loc este uriaşa groapă de pe Faleză, din zona „Elice". Surparea a apărut acum un an şi jumătate din cauza unei neglijenţe crase a constructorilor la realizarea racordurilor reţelei de canalizare.

Urmarea: în mijlocului bulevardului Marii Uniri a apărut o surpare de 100 de metri lungime, 10 metri lăţime şi opt metri adâncime. Lucrările de astupare şi consolidare sunt şi acum în curs, iar cheltuielile cu şantierul depăşesc deja două milioane de euro. Însă primarul Dumitru Nicolae e optimist: „La sfârşitul lunii octombrie am putea finaliza lucrarea de la Elice".

Singura problemă e că primarul este, în ultimele 10 luni, la al treilea anunţ de acest gen. Până acum, termenul nu a fost niciodată respectat de cele două firme contractante: Vega'93 şi Vâlceana SRL...

Şantierele ISPA afectează grav, în acest moment, şi circulaţia de pe străzile: Oltului, Basarabiei şi Traian. Teoretic, programul ISPA ar trebui finalizat la sfârşitul acestui an, însă la cum merg lucrurile (proiectul este la circa 70%) este greu de crezut că aşa va fi.

Primăria se împrumută

Vestea şi mai tristă este că în urma acestor lucrări rămân străzi ciuruite, moloz şi mizerie, dat fiind că finanţarea ISPA, de 200 de milioane de euro, nu include şi refacerea carosabilului.

După ce patru ani nu s-a făcut nimic, primarul Nicolae a anunţat că a împrumutat de la BRD, pentru asfaltare, 15 milioane de euro, lucrările urmând să înceapă - cum altfel? - în anul electoral 2012.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite