Un gălăţean a lucrat 3000 de ore pentru a face dintr-un coteţ de găini, o superbă limuzină Peugeot, unică în ţară GALERIE FOTO

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Maşini de epocă renăscute
Maşini de epocă renăscute

Mircea Atanasiu s-a apucat de recondiţionat maşini de epocă în 2008. A început cu un automobil Ford Taunus şi un Mercedes W110 „Coadă de rândunică", din 1965. Recent a finalizat de restaurat un exemplar din legendarul Ford T, fabricat în 1912, iar acum lucrează la un al doilea.

Iubeşte la nebunie automobilele şi, în mod special, pe cele de epocă. Când Mircea Atanasiu începe să vorbească cu însufleţire despre ele, descriind cum le redă o a doua viaţă, privirea i se luminează.

„Mi-am realizat marele vis din adolescenţă, acela de a ajunge să mângâi un Ford T din 1912. Acum repar un al doilea Ford T. Mai mult decât atât, am propria maşină de epocă din 1938, un Peugeot. Ştiţi cât de ataşat ajungi să fii de o asemenea minunăţie după 3000 de ore de muncă la ea? Doi ani şi jumătate de migală şi trudă, pe care această maşină le merită din plin", măturiseşte Atanasiu.

Automobilelor, şi nu doar celor de epocă, li se dedică „zi lumină" în complexul auto pe care l-a ridicat muncind şi investind fiecare bănuţ câştigat. A început în 1994, când s-a privatizat deschizând o spălătorie auto şi o vulcanizare, iar cu timpul a reuşit să devină dealerul unei mărci celebre de automobile.

GALERIE FOTO

Maşini de epocă renăscute

Mircea Atanasiu s-a apucat de recondiţionat maşini de epocă în 2008. A început cu un Ford Taunus, fabricat în 1966, urmat un Mercedes W110 - HeckFlosse („Coadă de rândunică"), din 1965.

„La Mercedes, am avut cel mai mult de lucru pentru că a fost folosită mult în România, iar în perioada comunistă, neavând piese de schimb, fostul proprietar a adaptat diverse repere de la maşini ARO şi Volga. De aceea am fost nevoit să-i cumpăr piesele originale şi s-o aduc în parametrii din manualul ei. Efortul a fost mai mare pentru că a fost şi reconstrucţie, nu numai recondiţionare", precizează Atanasiu.

„Perla coroanei"

În 2009, a cumpărat „epava" unei maşini unicat în România şi extrem de rară în lume, Peugeot 202, fabricată în 1938.

„Am găsit-o într-o curte din Buftea. Proprietarul o folosea ca şi coteţ de găini. Am demontat-o până la ultimul şurub fotografiind ficare operaţiune. S-au făcut cam 500 de poze pentru a putea fi reasamblată. Am recondiţionat tot. Pentru motor, am comandat piese care sunt confecţionate manual, la noi în ţară, de nişte oameni extraordinari ", ne spune cu mândrie Mircea Atanasiu.

Gălăţeanul pasionat de automobilele retro a mai recondiţionat o maşină Volkswagen „broscuţă" , din 1968, pentru fiica sa, după care, anul trecut, a participat la un târg al restauratorilor de maşini şi aşa a început să cocheteze cu ideea de a „intra în branşă".

„Eu pun pe primul plan valoarea sentimentală a acestor maşini şi mai puţin pe cea de piaţă. M-am apucat de recondiţionat la comandă mai mult din dorinţa de a ajuta la creşterea numărului de posesori şi iubitori de maşini de epocă. De fapt, restaurarea nici nu este o afacere. Se lucrează foarte mult la o maşină şi nu poţi să ceri să ţi se plătească atât cât ar trebui", afirmă Atanasiu.

A recondiţionat o maşină de legendă

Anul acesta, din service-ul său, a pornit la drum din nou, „întinerită", o maşină cu totul specială, Ford T, din 1912, construită pe prima linie de asamblare din lume.
Calitatea restaurării a impresionat aşa că, de o săptămână, Mircea Atanasiu are în service, pentru recondiţionare, încă un Ford T, de astă dată fabricat în 1918.
Şi nu este singura maşină de epocă la care deja lucrează. În stadiu avansat este şi un automobil Wartburg 311 fabricat în 1965, în fosta Republică Democrată Germană.

L-am întrebat pe Mircea Atanasiu dacă nu l-au inspirat şi documentarele prezentate pe canalele de televiziune Discovery şi National Geographic despre restauratorii de maşini, iar răspunsul a fost oarecum surprinzător.

„Să vă spun ceva, treaba e puţin „fardată". Cei prezentaţi în documentare nu se chinuie, din pasiune, la fel ca noi, cu bucaţica de şmirghel în mână. Ce fac cei pe care îi vedem pe Discovery şi National Geografic este un fel de joc Lego. Nu se apucă niciodată de maşini europene. Urmăriţi şi veţi vedea că fac doar americane, pentru care pot comanda motor întreg şi orice altă piesă.Se agaţă de o caroserie cu pedigree şi apoi se joacă. Demontează şi înlocuiesc. Nu recondiţionează. Nu fac ce facem noi", afirmă gălăţeanul.

I-a organizat pe gălăţenii iubitori de maşini retro

Mircea Atanasiu a înfiinţat, în martie 2010, organizaţia „Auto Clasic Club", iar anul acesta, în luna mai, a organizat prima expoziţie de automobile de epocă la care au fost expuse 35 de maşini din toată ţara.

„Colecţionari de tablouri sunt mulţi, dar puţini le achiziţionează doar pentru valoarea lor artistică. Mulţi le iau în loc de aur. În cazul proprietarilor de maşini de epocă este altceva. E doar pasiune. Sunt puţin duşi de acasă. Să-i vedeţi cum dorm pe la expoziţii, în maşini sau cum stau, ore în şir, în soare, doar ca să-şi laude mândreţea şi să se reîntâlnească cu frumoşii nebuni ai acestui hobby".

Un hobby costisitor pentru care iubitorii maşinilor de epocă fac mari eforturi financiare.

„Ştiaţi că pentru aceste maşini nu se mai găseşte benzină? Motoarele lor nu suportă benzina de 95. Şase luni ne-am chinuit să reglăm carburatorul la Peugeot până când ne-a venit ideea să căutăm o soluţie pentru a reduce cifra octanică. Am combinat-o cu neofalină, care are preţ dublu, şi am reuşit".

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite