Maşinile mafioţilor, scoase la mezat de Fisc. Cea mai ieftină costă doar 280 de euro, cea mai scumpă 4.100 de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:
O parte dintre maşinile scoase la vânzare sunt în curtea Poliţiei de Frontieră, la turnul TV
O parte dintre maşinile scoase la vânzare sunt în curtea Poliţiei de Frontieră, la turnul TV

Direcţia de Finanţe Galaţi are de vânzare 50 de maşini confiscate. Multe dintre ele sunt însă foarte vechi şi într-o stare proastă, deci nu le vrea nimeni, în ciuda preţului derizoriu. Există însă şi câteva piese foarte atractive, cum ar fi un Peugeot 307 din 2001 care costă doar 2100 de euro.

Fiscul gălăţean este pe cale să se transforme în dealer de maşini vechi. În custodia instituţiei se află în prezent peste 50 de maşini confiscate, cele mai multe de la traficanţii de ţigări de pe relaţia Republica Moldova-România.

Maşinile sunt scoase la vânzare la preţuri bune, însă clienţii se găsesc destul de greu, deoarece multe dintre autovehicule nu sunt într-o stare tocmai grozavă. „Maşinile bune se dau relativ repede. Hârburile, în schimb, stau cu anii în stoc, până când se găseşte cineva care are nevoie de piese de schimb şi cumpără toată maşina", ne-a declarat George I. Marinescu, purtătorul de cuvânt al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Galaţi.

Veteranul parcării - un autocar din 1977

Cel mai „bătrân" autovehicul din custodia Fiscului gălăţean este un autocar marca Neoplan „născut" în urmă cu 34 de ani. Este contemporan cu marele cutremul din 1977 şi a fost confiscat de Poliţia de Frontieră deoarece era folosit la o contrabandă masivă de ţigări. Autocarul costă doar 6.500 de euro (cam cât preţul fierului vechi) însă şansele ca el să poată să fie înmatriculat în România sunt aproape nule deoarece taxa de primă înmatriculare este uriaşă. Motorul de 16.000 de centimetri cubi al maşinii este non-euro şi poate fi lejer folosit ca sursă de fum pentru camerele de gazare.

Bătrânul autocar are în parcul auto al Fiscului un frate (tot marca Neoplan) cu cinci ani mai tânăr, care pare să fie mult mai zglobiu. Costă 12.000 de euro şi are un motor de 18.000 cmc care - culmea! - e în stare de funcţionare.

O Lada clasică la 280 de euro

Cel mai vechi (şi cel mai ieftin) autoturism scos la vânzare de către Fiscul din Galaţi este o „Lada Vaz" fabricată în 1980. Categoric, avem de-a face cu o maşină deja clasică, de colecţie, la un preţ derizoriu: 280 de euro. Spre comparaţie, cele trei bătrîne Dacii 1300 din ofertă sunt mult mai scumpe - între 400 şi 500 de euro.

A două „babă" din parcul auto este tot o Lada Vaz, din 1985, care costă 600 de euro, iar pe poziţia a treia este tot o Lada Vaz, dar ceva mai tânără, din 1988, care costă 350 de euro.

Cel mai scump autoturism din ofertă este un Mercedes 300 SE impozant, fabricat în 1992 şi evaluat la 18.000 de lei (circa 4200 de euro). El este urmat de o Mazda Supremacy din 2001, care costă 16.000 de lei (circa 3800 de euro) şi are marele avnataj că este deja înmatriculată în România.

Cea mai nouă maşină scoasă la vânzare de Fisc este o Dacia Logan din 2005 (costă doar 2.700 de euro şi este înmatriculată în România), urmată de un Peugeot 307 din 2001, înmatriculat în Bulgaria şi evaluat la 2.100 de euro.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite