Au reapărut cozile la atelierele de vulcanizare. Vezi ce tip de anvelope de iarnă recomandă poliţiştii pentru evitarea amenzilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Anvelopele de iarnă sunt coşmarul angajaţilor atelierelor de vulcanizare
Anvelopele de iarnă sunt coşmarul angajaţilor atelierelor de vulcanizare

În timp ce unii şoferi caută cauciucuri noi şi cât mai ieftine, majoritatea proprietarilor de maşini cumpără anvelope „second hand", la jumătate de preţ. Totuşi, vânzările nu mai sunt la fel de mari ca anul trecut pentru că, de frica amenzilor, cei mai mulţi şoferi si-au cumpărat astă iarnă.

Şoferii ştiu că dacă vor fi prinşi circulând pe zăpadă sau polei, la volanul maşinilor echipate cu cauciucuri de vară, riscă să plătească amenzi cuprinse între 603 si 1.340 lei (de la nouă până la 20 de puncte) şi să le fie reţinute certificatele de înmatriculare.

Toamna, neobişnuit de călduroasă, i-a făcut pe mulţi dintre proprietarii de autovehicole să amâne înlocuirea anvelopelor de vară, cu cele de iarnă, ştiut fiind că, în lipsa zăpezii pe carosabil şi la temperaturi peste şapte grade Celsius, anvelopele de iarnă îşi pierd din eficienţă şi se uzează rapid. Cum însă meteorologii anunţă că se aşteaptă ca, săptămâna viitoare, temperaturile să scadă brusc şi să ne trezim cu troiene, la atelierele de vulcanizare s-au format cozi.

Feţele angajaţilor care demontează şi montează roţi, fără nicio clipă de răgaz, trădează epuizarea. Afacerea „cauciucurilor de iarnă" se dovedeşte extrem de profitabilă şi la acest debut cald de sezon rece.

„Nici nu vreau să-mi imaginez cum era dacă ar fi nins. Atunci să fi văzut aglomeraţie ! Că aşa-i românul, vine în ultimul moment ! Am ajuns să «încălţăm» pe zi câte 40 - 45 de maşini, că mai mult nu rezistă băieţii" spune Cristi Lungu proprietarul unuia dintre atelierele de vulcanizare de pe şoseaua de centură.

În general, înlocuirea anvelopelor în cazul unui autoturism durează între 20 şi 45 de minute şi costă între 65 şi 90 de lei. Diferenţa o face echilibrarea roţilor, operaţiune pe care unii şoferi o refuză ştiind că, înainte de acesta, este recomandabil să rulezecâteva sute de kilometri pentru „aşezarea" anvelopelor de iarnă pe jenţi.

Recomandările poliţiştilor rutieri

Cei mai mulţi proprietari de autovehicole care au nevoie de anvelope de iarnă se orientează către cele second-hand. Nu pentru că nu şi-ar dori cauciucuri noi, ci pentru că nu şi le permit. În magazinele cu piese auto, vulcanizări sau supermarket-uri, anvelopele noi sunt expuse pe categorii distincte şi riscul de a da banii pe unele nepotrivite circulaţiei pe zăpadă şi polei este redus. În schimb, la vânzătorii de anvelope rulate, există riscul să daţi bani degeaba.

Poliţiştii de la Serviciul Rutier Galaţi le atrag atenţia şoferilor să fie atenţi la caracteristicile anvelopelor, deoarece nu toate îndeplinesc cerinţele directivelor europene în materie.

„Pentru a fi acceptate ca anvelope de iarnă, cauciucurile trebuie să fie inscripţionate cu unul dintre simbolurile M+S, M.S., MS sau "M&S". Cele marcate doar cu inscripţia ,,all seasons" nu sunt acceptate conform normelor europene", a precizat subinspectorul Aurelian Ropotan, purtătorul de cuvânt al Serviciului Poliţiei Rutiere Galaţi.

Aşadar, nu le daţi crezare acelor vânzători de anvelope second hand care susţin că „merg" şi cele inscripţionate „all seasons" (în traducere: pentru toate sezoanele).

În lipsa zăpezii şi poleiului, puteţi circula şi cu anvelope de vară, chiar şi după data de 1 noiembrie.

„Dacă vremea este însorită, fără precipitaţii, se poate circula pe drumurile publice cu orice tip de anvelope. Nu se aplică sancţiuni pentru lipsa celor de iarnă. Prevederile legale în vigoare interzic circulaţia autovehicolelor nedotate cu anvelope de iarnă, pe drumurile acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, nefăcând referire la o anumită perioadă a anului", a mai precizat Aurelian Ropotan.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite