Efectele dictaturii fiscale: SC Transurb , şi reclamat, şi reclamant, în procese cu statul pentru taxe absurde

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Societatea locală de transport în comun a fost dată în judecată pentru două trasee care depăşesc graniţa oraşului cu câteva sute de metri, iar Fiscul îi refuză restituirea taxei de primă înmatriculare pentru autobuzele second-hand.

Compania nationala de autostrazi si drumuri nationale (CNADR) a dat în judecată SC Transurb SA, societatea locală de transport în comun, pentru a o obliga să plătească taxa de drum sau „rovigneta" cu toate că autobuzele acesteia circulă în interiorul municipiului Galaţi.

CNADR se prevalează de o situaţie de excepţie, cursele către Cartierul „Dimitrie Cantemir" pentru care autobuzele Transurb ies câteva sute de metri în afara oraşului, (pe porţiunea dintre podul peste Siret şi Romportmet).

„Sunt vizate de CNADR autobuzele care circulă pe traseele 10 şi 17 având ca destinaţie cartierul Dimitrie Cantemir. Pentru că indicatorul care marcchează ieşirea din Galaţi, este la pod, iar cartierul Dimitrie Cantemir este situat după pod, cei de la Compania de Drumuri Naţionale consideră că autobuzele ies din oraş, motiv pentru care cer ca Transurb să achite taxa de rovignetă, de 2000 lei pentru fiecare autobuz. Cum n-am reuşit să-i convingem că este o situaţie specială care poate fi tratată ca o excepţie, ne-au dat în judecată", ne-a declarat directorul general al Transurb, Genica Totolici.

Mai grav este că că Transurb trebuie să plătească, pentru neachitarea rovignetei, amenzi în valoare totală de peste 200.000 lei.
Conducerea societăţii susţine că a contestat amenzile la Tribunal.

Până la pronunţarea judecătorilor, pentru ca valoarea amenzilor să nu continue să crească, Transurb ar fi putut sista cursele pe traseele 10 şi 17, dar, ca să nu-i pună la grea încercare pe locuitorii cartierului „Dimitrie Cantemir", autobuzele Transurb continuă să circule încălcând legea.

Fiscul, învăţat doar să ia, nu şi să restituie

Pe de altă parte, SC Transurb SA a fost nevoită să se prezinte în instanţă şi în calitate de reclamant, motivul ţinând tot de fiscalitatea excesivă din România, de care nu sunt scutiţi nici prestatorii de servicii de utilitate publică, fie ei chiar şi tot ai statului .

Pentru că bugetul local şi cel al instituţiei nu permit achiziţionarea de mijloace de transport în comun noi, au fost cumpărate, în mai multe rânduri, autobuze şi tramvaie la mâna a doua din străinătate.

Este şi cazul a 20 de autobuze cumpărate în anul 2010 din Danemarca, cu 18.000 de euro bucata, pentru care statul român a pretins plata unei taxe de „primă înmatriculare" (sau de mediu, că tot aia este) în valoare totală de 200.000 de lei. Altminteri autobuzele nu puteau fi folosite.

La fel ca mii de persoane fizice şi juridice, care au cumpărat autovehicule din alte ţări, conducerea SC Transurb a solicitat în înstanţă restituirea taxei de mediu
„Am solicitat Direcţiei Finanţelor Publice restituirea taxei, întrucât aceste autovehicule sunt de utilitate publică. Deoarece răspunsul a fost negativ, ne-am adresat instanţei. Am câștigat la fond, dar Ministerul Finanțelor a făcut recurs. În prezent, așteptăm decizia judecătorilor. Sperăm să fie una corectă și în favoarea noastră", a mai afirmat Genica Totolici, directorul societății locale de transport în comun.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite