Gălăţenii vor putea „fenta” noua taxă auto înmatriculându-şi maşinile ieftin şi fără riscuri, prin grija Guvernului Bulgariei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Executivul nostru s-a tot căznit, dar nu a reuşit, să limiteze la 90 de zile perioada în care maşinile înmatriculate în alte state, aparţinând românilor sau rezidenţilor, pot circula prin România.

La sfârşitul anului trecut, Guvernul le-a pregătătit o surpriză neplăcută posesorilor de autovehicule înmatriculate în Bulgaria, ţară care nu percepe taxă de primă înmatriculare şi/sau de mediu. Supriza constă într-un proiect de modificare a Legii care are la bază Ordonanţa de Urgenţă 195/2002 privind circulaţia autovehiculelor pe drumurile publice.

Maximum 90 de zile, pe drumurile din România

Astfel, conform acestui proiect de act normativ , „persoana cu domiciliul, reşedinţa ori, după caz rezidenţa în România, care conduce pe drumurile publice un autovehicul înmatriculat într-un alt stat, este obligată să prezinte, la cererea poliţistului rutier, un document doveditor al titlului cu care este deţinut autovehiculul, însoţit de traducerea documentului în limba română (...)".

O altă modificare care ar fi urmat să fie adusă OUG 195 prevede că „autovehiculele şi remorcile înmatriculate în alte state, deţinute cu orice titlu de persoane care au domiciliul,reşedinţa sau rezidenţa în România, pot fi conduse pe drumurile publice pe o perioadă de maximum 90 de zile calendaristice din data dobândirii titlului".

În consecinţă, după aprobarea acestor modificări ale legislaţiei în vigoare, cetăţenii români, care au evitat plata taxelor la ei în ţară înmatriculându-şi maşinile în alte state, pe numele altor persoane (cele mai multe din Bulgaria), nu vor mai putea circula cu ele decât maximum 90 de zile.

În expunerea de motive a proiectului de act normativ se argumentează că utilizatorii maşinilor înmatriculate în alte state sunt tentaţi să încalce normele rutiere şi că atunci când comit accidente, părăsesc locul faptei mizând pe dificultăţile de a fi identificaţi.

Cu toate astea, susmenţionatele modificări ale Legii circulaţiei rutiere au rămas la stadiul de proiect.

Bulgarii profită de lentoarea guvernanţilor noştri

Între timp însă, vecinii noştri de la sud de Dunăre, n-au fost atât de fraieri (sau corecţi, după cum consideraţi) încât să scape o pleaşcă fiscală atât de mare precum cea a contribuabililor români cu maşini înmatriculate în Bulgaria.

Pentru a nu pierde banii colectaţi din taxele şi impozitele plătite de miile de români, guvernanţii bulgarii au găsit o soluţie pentru legalizarea înmatriculărilor de maşini străine în ţara lor.

Astfel, autorităţile bulgare i-au lăsat fără „obiectul muncii" pe intermediari bulgari, care, contra-cost deveneau proprietarii, mai mult sau mai puţin fictivi, ai maşinilor românilor.

Mai nou, românii işi vor putea inmatricula maşinile în Bulgaria, doar prin firme autorizate, la notariat, iar taxele percepute sunt absolut rezonabile. Există şi un alt avantaj, deloc neglijabil, acela că notarii trebuie să anunţe la Poliţie toate contractele de vânzare-cumpărare, astfel putând fi depistate şi evitate eventualele „ţepe".

Mai mult, deţinătorul român nu mai riscă să-i fie luată maşina de către bulgarul care figura în acte drept proprietarul acesteia.

„O să plec dracului şi eu, de tot, în Bulgaria!"

Aşadar, Guvernul român nu va avea ocazia să se bucure de uriaşa taxă de înmatriculare abia intrată în vigoare pentru că Executivul bulgar a reacţionat mult mai rapid dându-i o usturătoare lecţie de pragmatism.

„Eu mi-am luat o maşină Opel Meriva din Olanda pentru care ar trebui să plătesc o taxă auto aberantă de 3.186 de euro. Pe maşină, care este fabricată în 2006 am dat 3850 de euro, deci cu puţin mai mult. Taxa dublează valoarea maşinii ceea ce nu pot nici să accept şi nici să plătesc. O voi înmatricula în Bulgaria cu 350 de euro. Şi dacă nu mă lasă să circul cu ea în România, o să plec dracului şi eu, de tot, în Bulgaria", spune gălăţeanul Bogdan Cârâc

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite