Scandal la AFDJ. Compania de stat a plătit onorarii avocaţiale de 200.000 de euro, deşi are angajaţi 14 jurişti!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Acuzaţiile sunt lansate de Sindicatul "Farul". În acest moment, la Administraşia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi este în control o comisie de anchetă de la Ministerul Transporturilor.

Controlul a fost declanşat de Ministerul Transporturilor după ce Sindicatul Lucrătorilor de la Dunăre „Farul" a depus la Bucureşti memoriul cu nr.  41.959 din 19.09.2011, prin care sindicaliştii fac acuzaţii deosebit de grave cu privire la modul cum sunt gestionaţi (adică risipiţi) banii publici, în timp ce salariile lor au fost reduse cu 20%.

Bani publici pentru avocaţi fantomă

Contractele de asistenţă juridică ale companiei de administrare fluvuială par să fie, de mai mulţi ani, o afacere din care câştigă bani necuveniţi directorii companiei şi o serie de case avocatură. Deşi AFDJ are angajaţi 14 jurişti, directorii semnează contracte pe bani grei cu cabinetele de avocatură din Bucureşti. Spre exemplu, spun sindicaliştii în amintitul memoriu, contractul cu casa de avocatură „Raţiu & Raţiu", încheiat în 2005, este de peste 10.000 euro/lună.

Ministerul Transporturilor a cerut rezilierea contractului, dar nici unul dintre directorii  perindaţi pe la conducerea AFDJ nu s-a conformat solicitării, iar sindicaliştii supectează că aceştia avea un comision din valoarea contractelor.

În alt contract, denunţat tot de reprezentanţii sindicatului "Farul", cu casa de avocatură "Hamza", AFDJ a plătit 100.000 euro, fără ca respectivul cabinet să fi participat în numele companiei la vreun proces.

Actualul director, Florin Uzumtoma (PDL), a refuzat să colaboreze cu amintia casă de avocatură, pentru că acel contract fusese încheiat de directorul Ionel Malenda (PNL). Cabinetul a dat în judecată AFDJ, a câştigat şi a executat silit regia de 4,2 miliarde lei vechi.

Au curăţat şenalul navigabil doar pe hârtie

Sindicaliştii afirmă că şi dragajele făcute la şenalul navigabil sunt făcute de multe ori doar pe hârtie.. „Este efectuată mai mult declarativ, prin înscrisuri şi raportări fictive, de către cele trei firme cu capital privat, Comision Trade SRL Brăila, Superquatro Grup SRL Galaţi şi Argos SA Cernavodă", se spune în adresa sindicatului către ministrul Anca Boagiu.

„Un exemplu este şi aşa-zisa prestare de servicii, cu personalul detaşat, regia încasând din această prestare doar 12.000 euro/lună, cu mult sub preţul pieţei, beneficiarul, SC Blaksee SA Constanţa, încasând de pe urma manevrelor portuare efectuate cu nava regiei peste 250.000 euro/lună. Cheltuielile efectuate de AFDJ cu reparaţiile la această navă depăşesc de cele mai multe ori veniturile încasate", se spune în memoriul Sindicatului „Farul".

Angajaţii suportă pagubele produse de directori

În ciuda acestor scurgeri masive de bani publici, directorii AFDJ sunt bine, mersi, iar cei care plătesc "factura" cheltuielilor anapoda sunt cei aproape 800 de anagajaţi.

Pe 5 septembrie, CA-ul companiei a hotărât reducerea săptămânii de lucru de la 5 la 4 zile, măsură însoţită şi de o reducere procentuală a salariilor. Fiecare dintre cei 770 de angajaţi pierde 20% din salariu în perioada septembrie-decembrie.

Preşedintele Sindicatului „Farul", Ştefan Frunză, a atacat în instanţă decizia CA şi i-a adus la cunoştinţă ministrului Anca Boagiu jaful de la AFDJ.

„Sunt contracte păguboase pentru regie, din care probabil îşi iau comisioane. Banii se duc în contracte cu firme private. Ce se bagă în apă nu se vede, pentru că Dunărea e tulbure la Galaţi. În timp ce au luat măsura abuzivă de reducere a salariilor, maşinile AFDJ plimbă diferite persoane pe la şedinţele de partid, la Bucureşti sau Timişoara. Mulţi bani se duc pe deplasările în străinătate. Directorii pleacă în străinătate prin rotaţie", acuză liderul sindical.

Galaţi



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite