EXCLUSIV/Tunelul feroviar de la Fileşti este în pericol să se prăbuşească GALERIE FOTO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În 2010 CFR a alocat doar 7.400 de lei pentru reabilitarea tunelului de la Fileşti, deşi există riscul ca acesta să se prăbuşească.Lucrările de reparaţii la singura cale de acces feroviar subterană au început din 1996 şi încă nu au fost finalizate, chiar dacă starea structurii de rezistenţă se degradează în fiecare zi.

Urmăreşte şi:

GALERIE FOTO/Tunelul de la Fileşti a ajuns într-o stare deplorabilă

Situaţie de necrezut în sistemul feroviar din România. Tunelul de la Fileşti, de care depinde traficul de persoane şi mărfuri din Galaţi, se află într-o stare avansată de degradare şi se poate prăbuşi la trecerea oricărui tren.

Tunelul este format din mai multe structuri cilindrice din beton, care au început încet, dar sigur, să se distanţeze una de cealaltă.

S-a ajuns astfel ca distanţa între tuburile de beton să fie acum de câţiva zeci de centimetri.

Autorităţile feroviare au înţeles de mult care este pericolul şi au demarat lucrările la un al doilea tunel, amplasat chiar lângă vechea structură.

Banii au venit cu ţârâita, astfel că lucrările de realizare a celui de-al doilea tunel nu s-au finalizat nici acum, chiar dacă au început în 1996.

« La acest tunel lucrările de reparaţie capitală au început în anul 1996, fiind executate de firma SC Tunele SA Braşov. Fiind vorba de o lucrare complexă, care comportă multe operaţii (se execută în închidere totală a căii ferate şi cu scoaterea liniei de contact de sub tensiune), şi costurile de execuţie sunt pe măsură, necesitând încadrarea în alocaţiile de la bugetul de stat, alocaţii aprobate anual pentru acest gen de lucrări", ne-a declarat reprezentantul CFR SA, Roberta Cătănescu.

Cei de la CFR se ţin de ironii

Costurile totale ale lucrărilor de reparaţie a tunelului depăşesc 90.000 de lei, dar în 13 ani nu au fost alocaţi decât 60.000 de lei.

Grav este că, în 2010, nu se vor cheltui decât 7.400 de lei, cu toate că se ştie importanţa tunelului.

Din cauza traficului intens (circa un tren la 10 minute), vechiul tunel continuă să se degradeze, în timp ce la noul tunel nu se mai lucrează de luni bune.

"Noi nu avem nici o competenţă în privinţa reabilitării tunelului", ne-a declarat directorul CFR Călători Galaţi, Ecaterina Pricope. Autorităţile feroviare nu consideră că ar exista vreun pericol.

"Tunelul Fileşti nu este în pericol de a se prăbuşi", ne precizează reprezentanţii CFR SA, care îşi permit şi ironii pe acest subiect: "lucrările prevăzute de proiectantul de specialitate prin proiectul tehnic şi detaliile de execuţie sunt menite a conduce la consolidarea tunelului şi nu la prăbuşirea lui".

Realitatea din teren îi contrazice iar fotografiile vorbesc de la sine.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite