Criză la Şantierul naval „Damen” din Galaţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Surse din conducerea Şantierului susţin că pentru anul acesta nu a fost semnat niciun contract, 2010 anunţându-se cel mai prost an din istoria firmei. În 2009 şi 2010 au fost concediaţi 1.200 de navalişti. La plecare au primit plăţi compensatorii de până la 10.500 de lei.

Prăbuşirea industriei navale începută anul trecut continuă şi în 2010. Şantierul Naval de la Galaţi a anunţat deja un nou val de disponibilizări, după ce în 2009 a trimis acasă circa 600 de navalişti, majoritatea din zona de producţie. În luna februarie, alţi 560 de angajaţi ai companiei olandeze sunt disponibilizaţi.


Gheorghe Valentin, liderului sindicatului din Damen, a declarat că se va renunţa atât la muncitorii din producţie cum ar fi sudori, lăcătuşi, tubulatori, prelucrători prin aşchiere cât şi la personalul TESA.


Cauza disponibilizărilor este lipsa acută a comenzilor. Spre exemplu, dacă în urmă cu doi ani aveam patru milioane de ore de manoperă pentru 2010 au fost prognozate sub un milion de ore de manoperă", a explicat Gheorghe Valentin.


Plăţi compensatorii de la 3.000 de lei
Deşi au primit vestea proastă chiar la începutul anului, navaliştii cu vechime de peste 20 de ani au cel puţin, pentru o perioadă, o sursă de venit. Şi asta pentru că, la plecare compania le va oferi angajaţilor plăţi compensatorii cuprinse între 3.000 şi 10.500 de lei, în funcţie de numărul anilor munciţi la Şantierul.


Nici soarta celor 2.000 de navalişti care au rămas în Damen nu este mai bună. Şi asta pentru că, surse din cadrul companiei olandeze ne-au declarat că, anul 2010, va fi cel mai prost an din istoria firmei.


De la începutul anului trecut, în România nu s-a semnat, cu excepţia Şantierului din Brăila, niciun contract. Noi am ştiu că acesta va fi un an prost de asta am început să reducem personalul încă de anul trecut. Acum, practic ne pregătim pentru anul viitor când vom avea din nou comenzi. Însă, pot să spun că perioada 2006-2007, când lucram la capacitate maximă, nu o vom mai avea decât peste 15 ani", ne-a declarat unul dintre directorii companiei.


Aceaşi sursă a explicat că de la lansarea unei comenzi şi până la începerea lucrărilor la o navă uneori poate trece chiar şi jumătate de an. Acesta fiind de altfel şi motivul pentru care, pentru anul acesta,va fi foarte greu să se contracteze noi nave a căror producţie să înceapă tot în 2010.


În Şantierul Naval de la Galaţi au mai rămas 2.000 de oameni la care se adaugă încă o mie de salariaţi ai firmelor subcontractoare de pe platformă.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite