Criza a pus la pământ preţurile maşinilor “second-hand”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După ce au stat câteva luni cu limuzinele "pe stoc", vânzătorii lasă din preţ chiar şi 1000 de euro ca să scape de ele. Deoarece în Germania s-a cam terminat criza şi preţurile au revenit la normal, samsarii cumpără maşini mai ieftine din România.

Nu există zi de week-end în care Talciocul să nu fie plin de maşini scoase la vânzare. Ieri, aglomeraţia a fost de nedescris, încă de la prima oră a dimineţii. Samsari sau proprietari de maşini, gură-cască veniţi să piardă vremea sau persoane aflate în căutarea unei maşini cât mai bune şi mai ieftine, şi mulţi, prea mulţi vânzători de seminţe făceau neîncăpător târgul din cartierul Micro 13.

Nu există iubitor de maşini care odată ajuns în talcioc, în această perioadă, să nu freamăte. Tensiunea îi creşte considerabil deoarece preţurile sunt mai mici ca oricând, inclusiv pentru maşini altădată accesibile doar oamenilor cu bani. Sunt şi „Dacii" vechi „de pe vremea bunicii", dar şi modele din 2009 ale granzilor Audi, Mercedes sau BMW.

„Cele mai multe maşini pe care le-am vândut sunt din clasa celor ieftine şi cu multe dotări. Se caută Loganurile cu preţuri între 3.000 şi 3.500 de euro, full-option, dar să ştiţi că am vândut şi Golf-uri sau Opeluri Astra destule până acum", spune Cristi, un vânzător care pare să-şi câştige existenţa din negoţul cu maşini la mâna a doua.

Nu se mai aduc din Germania

Omul ne spune că nu a mai fost demult în Germania după maşini pentru că acolo sunt mult mai scumpe.

„Am început să iau pulsul pieţei din ziare, reviste sau din anunţurile de pe Internet şi merg la proprietari, în ţară. De multe ori obţin un preţ destul de bun, cu mult sub preţul pieţei şi mai câştig şi eu ceva", ne-a dezvăluit Cristi.

Nu ne ascunde însă faptul că are mult de furcă atunci când vine vorba despre maşinile scumpe, de peste 10.000 de euro.
„Stau cu ele chiar şi câte trei-patru luni de zile. De multe ori, prefer să ies în gaură faţă de preţul de achiziţie numai ca să scap de unele maşini care-mi ţin banii blocaţi", mai spune vânzătorul de maşini.

Firmele de leasing, o altă sursă

Un alt vânzător, Sergiu, ne spune că se aprovizionează de la firmele de leasing care au parcurile pline de maşini recuperate de la rău-platnici. „Eu vând bine toate maşinile, care au un preţ cu 1.000 de euro sub cel al pieţei. Mai mult, ca am rulaj de marfă, mai las chiar şi 2-300 de euro sub ultimul preţ", mai spune Sergiu.

Totuşi, într-o zi de obişnuită, de talcioc nu se vand mai mult de şapte-opt maşini, dintre care două sau trei sunt Dacia Logan.

Schimburi în natură

Cât priveşte maşinile scumpe sau foarte scumpe (vorbim aici de maşinile cu preţuri de peste 20.000 de euro), în ultimul timp, acestea au ajuns obiectul unor schimburi în natură.

„Vine şmecherul cutare, care are nu ştiu ce Passat model vechi, pe care nu-l mai vrea şi îşi caută o maşină tare, poate cea mai tare din talcioc. Dă pasatul, mai dă ceva bani şi este a lui aia tare", mai spune Cristi.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite