Copiii săraci şi cu părinţi plecaţi în străinătate, ajutaţi să înveţe de primarul din Şendreni în două clase de tip "after-school"

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Copiii îşi petrec cel puţin trei ore pe zi făcându-şi temele cu învăţătoarele. Foto: Bogdan Nistor
Copiii îşi petrec cel puţin trei ore pe zi făcându-şi temele cu învăţătoarele. Foto: Bogdan Nistor

Sistemul se aplică din septembrie în două şcoli comasate, aflate la o aruncătură de băţ de municipiul Galaţi. Din păcate, exemplul de la Şendreni este unic în Galaţi, pentru că niciun alt primar nu a vrut să finanţeze un astfel de sistem.

La mijlocul lunii iunie, pentru aproape 30 de unităţi şcolare din mediul rural clopoţelul suna pentru ultima dată. Acestea au fost comasate pentru că nu aveau numărul de copii ceruţi de legislaţia în vigoare. Aveau în plus şi clase simultane, de care Inspectoratul Şcolar Galaţi se chinuia de ani bune de zile să scape.

Ca să nu piardă aceste spaţii, autorităţile şcolare au făcut lobby pe lângă primarii din localităţile respective, pentru înfiinţarea unor clase de tip "after-school". Rezultatul? O singură primărie a sprijinit acest demers: cea de la Şendreni, unde au fost înfiinţate două clase de "after-school". Una la Şerbeştii Vechi, cealaltă la Movileni. La prima vin zilnic 28 de copii din învăţământul primar, iar la a doua 18.

Elevii sunt duşi dimineaţa cu microbuzul şcolar din localitatea de domiciliu la Şcoala din Şendreni, după care, la prânz, se întorc în vechea şcoală din sat şi, împreună cu câte o învăţătoare, trec la fundamentarea cunoştinţelor acumulate în ziua respectivă.

"Îmi place chiar mai mult decât la şcoală! Doamna nu ne pune note, dar ne ajută foarte mult. Învăţăm împreună pentru a doua zi. Acasă, oricum, nu avea cine să mă ajute. Acum am mai mult timp să mă joc acasă", spune Alina, o fetiţă de clasa a patra care până anul trecut era la învăţământ simultan.

Chiar dacă sunt la prima experienţă, dascălii spun că se observă deja o diferenţă între elevii care vin la "after-school" şi cei care-şi fac temele singuri, acasă.

"Este foarte interesant pentru copii, mai ales că 80% dintre ei au părinţi plecaţi la muncă în străinătate. Acasă, îşi făceau temele singuri sau, în cel mai fericit caz, asistaţi de bunici sau de fraţii mai mari", spune învăţătoarea Alexandrina Tănase.

Copiii vor fi mult mai motivaţi să vină la "after-school" după data de 1 ianuarie, şi asta pentru că primarul localităţii, Paul Cristea, vrea să le facă o surpriză:

"Noi avem un fel de centru de zi pentru persoanele aflate în dificultate care le asigură masa zilnică nevoiaşilor din comună. Ne-am gândit ca de la 1 ianuarie să-i ducem şi pe copiii de la «after-school» la prânz să mânânce o masă caldă. Se vor duce cu alt elan la şcoală după ce mănâncă", spune edilul din Şendreni.

Până atunci, Primăria va suporta doar cheltuielile legate de întreţinerea imobilului (încălzire, utilităţi), dar şi pentru salarizarea celor două învăţătoare.

"Apreciez deschiderea primarului din Şendreni, dar pe de altă parte nu pot decât să fiu dezamăgit de ceilalţi primari care nu au înţeles conceptul de «after-school» şi au preferat să păstreze lacătul pe şcolile închise în vară. Probabil că cei mai mulţi aşteaptă ca Ministerul Educaţiei să le dea bani pentru aplicare acestui sistem", spune la rândul lui inspectorul şcolar general Doruleţ Resmeriţă.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite