Galaţi: Exclusiv: Catastrofa feroviară de la Berheci a fost evitată în ultima secundă (SONDAJ)

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Galaţi: Exclusiv: Catastrofa feroviară de la Berheci a fost evitată în ultima secundă (SONDAJ)
Galaţi: Exclusiv: Catastrofa feroviară de la Berheci a fost evitată în ultima secundă (SONDAJ)

Mecanicul personalului Iaşi-Tecuci le-a declarat poliţiştilor de la Poliţia Transporturi din Galaţi că a reuşit să oprească trenul înainte de producerea unei tragedii. CITIŢI AMĂNUNTE DESPRE MERSUL ANCHETEI ÎN "ADEVĂRUL"  DE MARŢI! Citiţi şi Galaţi: Rapidul 661 a deraiat din cauza unor manevre greşite (GALERIE FOTO)

Filmul incidentului feroviar petrecut ieri la Berheci începe să prindă contur. Rapidul 661 de pe ruta Bucureşti-Iaşi nu s-a ciocnit cu personalul care circula de la Iaşi spre Tecuci pentru că dispozitivul electronic de siguranţă a împiedicat acest lucru după ce mecanicul de locomotivă a ignorat semnalul roşu al mecanismului de avertizare.

Totodată, s-a descoperit că mecanicul personalului Iaşi-Tecuci a oprit la timp, evitând astfel un accident feroviar de proporţii, după ce a sesizat că celălalt tren intră pe linia unde circula.

„Mecanicul de pe trenul care circula de la Iaşi la Tecuci ne-a declarat că a văzut moartea cu ochii. A oprit cu 50 de metri înainte să se producă coliziunea cu celălalt tren”, ne-a declarat şeful serviciului de investigaţii criminale din cadrul Poliţiei Transporturi Galaţi, subcomisarul Cristi Covrig.

A lipsit deci o fracţiune de secundă ca trenurile să se ciocnească frontal, unul care transporta 437 de călători şi celălalt cu aproximativ 40 de călători iar consecinţele sunt uşor de imaginat. Poliţiştii gălăţeni nu au reuşit deocamdată să îl audieze pe mecanicul care nu a respectat semnalul de oprire întrucât acesta se află încă în stare de şoc.

Certitudini şi incertitudini

În ciuda probelor evidente care îl incriminează pe mecanicul de locomotivă al rapidului Bucureşti-Iaşi, nu se poate vorbi deocamdată de fapte penale. În primul rând, acesta a trecut pe roşu iar apoi a încercat să elibereze linia şi a dat trenul cu spatele, moment în care s-a şi produs deraierea.

Pentru că accidentul feroviar nu s-a soldat cu victime, sarcina de-a stabili culpa mecanicului de locomotivă şi eventual a altor persoane revine comisiei de anchetă a CFR, formată din mai mulţi experţi feroviari.

În funcţie de încadrarea dată de comisie, raportul de expertiză nu va mai ajunge pe masa procurorilor pentru demararea urmăririi penale, ci se va solda doar cu sancţiuni administrative.

„Văd că toată lumea a sărit la mecanicul de locomotivă. Nu ştiu dacă este normal să se întâmple asta pentru că rămâne să se stabilească dacă doar el este vinovat de ce s-a întâmplat. Trebuie să se vadă dacă a fost o problemă la calea de rulare, de ce mecanicul a ignorat semnalul roşu de oprire, printre multe alte aspecte”, ne-a declarat preşedintele Sindicatului Mişcare Comercial Galaţi, Viorel Istrate.

Incidentul de la Berheci este al patrulea accident feroviar înregistrat în ultimele 10 zile în ţară după cele de la Craiova, Iaşi şi Cluj. Principala variantă de lucru a anchetatorilor în primele trei cazuri este starea deplorabilă a infrastructurii feroviare.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite