Aproape 500 de unităţi şcolare din Vrancea şi-au deschis azi porţile pentru elevi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Deschidere an şcolar la Şcoala 7
Deschidere an şcolar la Şcoala 7

Noul an de învăţământ, care a debutat cu trei zile mai devreme decât în mod obişnuit, vine cu o serie de noutăţi în structura sa.

La fel ca în toată ţara, astăzi a debutat şi în Vrancea noul an şcolar 2016-2017. An de învăţământ care prinde şcoala vrânceană ceva mai pregătită decât anul trecut, când nu exista conducere la nivelul Inspectoratului Şcolar, dar şi cu un număr mai mare de unităţi de învăţământ care au obţinut autorizaţie de funcţionare.

În continuare însă, din cele 500 de şcoli şi grădiniţe din judeţ, unde învaţă aproximativ 50.000 de elevi, 60% nu au autorizaţie de funcţionare.

În Focşani, toate şcolile au autorizaţie de funcţionare, iar cea mai nouă unitate care a beneficiat de reabilitare şi modernizare cu fonduri europene este Şcoala Nr.3, unde elevii au fost întâmpinaţi astăzi în condiţii deosebite.

scoala

Şi la şcoala Nr. 7 a fost astăzi atmosferă de sărbătoare, cu ocazia deschiderii festive, anul acesta fiind primul după mulţi ani când se constată o inflaţie de elevi, din acest motiv fiind creată o clasă în plus de pregătitoare.

Noul director Sebastian Ionuţ Burlan, vizibil emoţionat de revederea cu elevii, a declarat deschisă începerea anului şcolar, urându-le elevilor şi dascălilor mult succes.

De altfel, această şcoală s-a aflat până anul trecut într-un program de reabilitare, care s-a finalizat, elevii beneficiind de un local nou, cu săli de clasă şi laboratoare moderne, dar şi de o sală de sport cochetă.

image

Structura anului şcolar 2016 – 2017

• 35 de săptămâni de cursuri, însumând 169 de zile lucrătoare, şi se structurează în două semestre: semestrul I (12 septembrie 2016 - 3 februarie 2017) şi semestrul al II-lea (13 februarie 2017 - 16 iunie 2017)
• 26 mai 2017 – încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a
• 9 iunie 2017 – încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
• 16 iunie 2017 – final cursuri
• Vacanţa de primăvară – două săptămâni
• Flexibilizarea perioadei programului naţional “Şcoala altfel”
• Corelarea perioadelor de vacanţă / cursuri pentru optimizarea calendarelor examenelor şi a concursurilor naţionale
• 1 Iunie – activităţi de sărbătorire a Zilei Internaţionale a Copilului

scoala

Noutăţi 2017

Optimizarea calendarelor pentru evitarea suprapunerilor şi a suprasolicitării activităţilor de organizare
În calculul mediei de admitere, ponderea mediei claselor V – VIII reprezintă 20%, în comparaţie cu 25% în anul şcolar actual.
Admiterea în liceu se va realiza într-o singură etapă computerizată, urmată de o etapă în care se vor analiza cazuri speciale. Astfel, admiterea se va finaliza mai repede.

elevi

Programe naţionale

 Programul naţional “Şcoala altfel” (OM 5085)
1. Metodologie specifică, menită să ducă la o abordare coerentă a Programului naţional ”Şcoala altfel” .
2. Se va întinde pe durata a 5 zile lucrătoare lăsând la decizia comunităţii şcolare perioada pentru derularea programului, după cum urmează: 21 noiembrie - 2 decembrie 2016, 27 februarie - 31 martie 2017 şi 15 mai - 9 iunie 2017 (învăţământul preşcolar şi primar), respectiv 17 octombrie - 2 decembrie 2016, 27 februarie - 31 martie 2017 şi 15 mai - 9 iunie 2017 (învăţământul gimnazial, liceal, profesional şi postliceal).
3. Proiectarea programului „Şcoala altfel” se va realiza în patru etape:
4. a) investigarea intereselor copiilor preşcolari/elevilor;
5. b) alcătuirea ofertei „Şcoala altfel” (totalitatea activităţilor educative din care preşcolarii/elevii pot să aleagă);
6. c) înscrierea copiilor preşcolari/elevilor la activităţi;
7. d) elaborarea detaliată a programului pe baza opţiunilor individuale ale copiilor preşcolari/elevilor.
• Programul naţional de acordare a unui suport alimentar (“Masa caldă”)
o Program pilot aflat în faza de avizare interministerială care se va desfăşura în 50 de unităţi de învăţământ cu aproximativ 30. 000 de beneficiari, elevi şi preşcolari.
o Diversitate a unităţilor de învăţământ alese (rural, urban mic, urban mare, dispersie geografică, facilităţi diferenţiate)

 Fiecare copil în grădiniţă

 Acordarea de tichete valorice pentru susţinerea participării preşcolarilor din familii cu condiţii socio-economice precare la activităţile didactice din grădiniţe.
 

Focşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite