Meditatorii de ocazie: bani „la negru” şi pregătire pe măsură

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dacă pentru unii meditatori anunţurile de la „Mica Publicitate" au dat rezultate, alţii nu au reuşit să atragă niciun elev. Tarifele practicate variază între 25 şi 40 de lei pentru o şedinţă. Majoritatea celor care apelează la această metodă de câştig sunt absolvenţi de facultate.

„Meditaţii pentru BAC, utilizarea calculatorului Word, Excel, Internet, Power Point" este anunţul unei focşănence, specializate în informatică, care după ce a renunţat la societatea de formare profesională în acest domeniu, s-a apucat de meditaţii.

Deşi, serviciile sale au fost făcute publice de mai bine de trei luni, nu foarte mulţi au fost cei care au contactat-o.

„Ideea de a da un anunţ în ziar mi-a venit în momentul în care am aflat că în acest an, examenul de informatică este obligatoriu la bacalaureat pentru toţi elevii. Dar, spre surprinderea mea, chiar dacă unii elevi nu sunt foarte bine pregătiţi la această materie, nu sunt interesaţi de meditaţii", spune Florica Bărzoiu.

Nu lipsesc nici ofertele de meditaţii la discipline precum limba română, engleză, religie sau contabilitate.

„Meditaţii limba engleză, elevi clasele II - VIII", precizează o tânără masterandă din municipiu. Anunţul, publicat în urmă cu o lună, a ajutat-o să găsească trei elevi pe care îi pregăteşte o dată pe săptămână.

„După ce am terminat facultatea m-am înscris la master şi deşi mi-aş fi dorit să prind un loc la catedră, nu am reuşit. De aceea, m-am hotărât să mă apuc de meditaţii. Pe o şedinţă de 2 ore iau 25 de lei, deoarece mă gândesc că e criză şi nu foarte mulţi părinţi sunt dispuşi să dea bani mulţi pe pregătiri", mărturiseşte Diana Tudor.

În schimb, profesorii cu experienţă nu oferă credibilitate acestor medidatori.

„Personal, n-aş avea încredere în anunţurile din ziar. Consider că profesorii care îşi fac datoria la clasă, sunt cunoscuţi şi în afara şcolii şi astfel reuşesc să mediteze elevii, oferind în primul rând calitate şi eficienţă. Părintele caută un om cu experienţă, de la care să aibă ce învăţa elevul", declară Lauriana Ailincuţei, profesoară de limba engleză la Liceul Pedagogic „Spiru Haret".

Părinţii evită anunţurile

Anunţurile din ziare sau de pe internet nu atrag atenţia părinţilor, care preferă să dea un ban în plus profesorilor cunoscuţi pentru abilităţile lor de medidatori.

„Dacă îmi dau copilul la meditaţii, o fac pentru a obţine rezultate foarte bune. Nu pot avea încredere într-o persoană care îşi face publicitate printr-un anunţ la ziar", spune Mircea Nedelcu.

Focşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite