Focşani: Service-urile sunt falite din cauza asiguratorilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Maşini de lux sunt reţinute până la decontarea facturii
Maşini de lux sunt reţinute până la decontarea facturii

Lipsa lichidităţilor şi accidentele rutiere îi pun în dificultate pe cei care deţin companii de asigurări. Decontarea despăgubirilor prin poliţa de răspundere civilă auto (RCA) se face cu multe luni de întârziere, multe dintre service-uri având mari probleme din această cauză.

Remus Tătăruş, proprietarul unei maşini Opel Vectra a fost implicat la începutul lunii septembrie într-un accident de circulaţie.


Cum vina nu-i aparţinea, reparaţia autoturismului său urma să fie făcută pe cheltuiala şoferului vinovat prin poliţa RCA.

Deşi factura eliberată de service-ul auto a fost depusă în termen la asigurator, aceasta nu a fost decontată nici până în ziua de astăzi, iar păgubitul are probleme cu cei de la atelier, deoarece i-au predat maşina reparată fără să primească în cont banii. Suma de 3.500 de lei cât a costat reparaţia nu a venit nici după mai bine de cinci luni.

Nu mai vor să colaboreze cu asiguratorii


"Vorbim cu reprezentanţii firmei de asigurări aproape zilnic, dar ne spun că trebuie să mai aşteptăm pentru că aprobările vin acum de la Bucureşti.


Sunt multe cazuri şi nu ne putem permite să dăm foarte multe date din contract petru că sunt clauze confidenţiale şi am putea, cu dreptatea în mână, să fim daţi în judecată şi să nu mai vedem banii nici după cinci sau şase ani"
, a spus Petrică Simion, acţionar la un service auto din Focşani.


Acesta susţine că din cauza unor companii de asigurări multe dintre service-uri au intrat în colaps financiar.
"Stăm şi noi la cutie şi aşteptăm să ne vină banii pentru că noi am făcut reparaţiile ca oameni de bună-crediţă. Avem cazuri în care nu ne-au fost decontate facturile nici după jumătate de an.


Suntem la un pas de a ne bloca financiar din cauza unor companii de asigurări cu care nu vom mai colaborare niciodată. Ne vom recupera banii şi rupem contractele pentru că sunt firme neserioase"
, ameninţă Simion.


Clienţii din provincie, lăsaţi la urmă


Asiguratorii sunt foarte siguri pe ei şi spun că nu există întârzieri de plată decât de câteva zile şi nu de luni de zile, aşa cum spun reprezentanţii service-urilor auto. Reprezentanţii companiilor de asigurări spun că termenul maxim pentru decontarea unei reparaţii este de 15 zile.


Unii dintre ei recunosc faptul că şoferii din provincie sunt de multe ori lăsaţi la urmă, prioritari fiind cei din capitală.


"Există de ceva vreme un sistem centralizat destul de greoi. Numai cei de la Bucureşti decid ce dosare se aprobă şi când se virează banii. Din cauza asta apar şi întârizeri mai mari de plată. Provincia este lăsată de izbelişte în faţa şoferilor din capitală", a spus Viorel Lovin, reprezentant al firmei de asigurări E.R.O.I.N S.A Focşani.


Taxă la service pe zi de întârziere


Multe dintre service-urile mari din municipiul Focşani recurg déjà la o măsură disperată pentru a-i constrânge pe asiguratori să le plătească serviciile.


Ei au hotărât să nu mai dea clienţilor autoturismele înapoi decât după ce văd facturile decontate pentru reparaţiile făcute.

Mai mult, proprietarii maşinilor vor fi incluşi în acest mecanism de recuperare a banilor, deşi, teoretic, nu au altă vină decât că şi-au asigurat maşina la o companie rău-platnică.


Ei ar putea fi obligaţi să plătească reparatorului, adică service-ului auto, şi o taxă de parcare a maşinii pentru fiecare zi de întârziere a plăţii.

Focşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite