Focşani: Copiii „stranierilor” se întorc în şcolile vrâncene

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Focşani: Copiii „stranierilor” se întorc în şcolile vrâncene
Focşani: Copiii „stranierilor” se întorc în şcolile vrâncene

Aproximativ 150 de elevi se „luptă” cu gramatica limbii române după ce criza i-a făcut să renunţe la studiile din Italia sau Spania

 Deşi au învăţat să scrie şi să citească în italiană sau spaniolă, elevii veniţi de peste hotare au reuşit să facă mari progrese cu ajutorul profesorilor, dar şi al colegilor.

Andrea Anton este doar unul dintre sutele de elevi care a lăsat în urmă şcoala de pe meleaguri străine. Născut şi crescut în Italia până la vârsta de nouă ani, Andrea şi părinţii săi au fost nevoiţi să se întoarcă acasă din cauza crizei financiare care i-a lăsat fără locuri de muncă în Peninsulă.

Familia băieţelului s-a văzut astfel obligată, din cauza imposibilităţii de a mai munci în străinătate, să-şi înmatriculeze copilul la o şcoala din ţară, pentru a-şi continua studiile începute în Italia.


Acum, băiatul este elev în clasa a patra la şcoala generală, „Ştefan cel Mare” din Focşani, reuşind să facă mari progrese cu ajutorul învăţătoarei care se ocupă exclusiv de pregătirea lui câteva ore pe săptămână. Cât despre colegi, aceştia s-au dovedit a fi foarte sociabili şi prietenoşi.


„Este mult mai bine aici. În Italia orele erau uşoare, însă nu mă întelegeam deloc cu ceilalţi colegi. Erau foarte răi şi uneori chiar mă băteau”, spune Andrea Anton. Învăţătoarea Camelia Panfil îl ajută să depăşească deficienţele şi se declară mulţumită de evoluţia băiatului, care  citeşte şi se exprimă foarte bine în limba română.

image



„Doar cu gramatica se descurcă mai greu, întrucât a fost obişnuit cu regulile de scriere italiene. Însă este un elev isteţ care în scurt timp va fi la nivelul colegilor săi”, ne-a declarat Camelia Panfil.

Familia are un rol fundamental
Părinţii copiilor care au făcut primii paşi în şcoli din străinătate sunt cei mai buni pedagogi. Utilizarea permanentă a limbii române în discuţiile familiale şi cunoştinţele generale pe care le au cei mari, educaţi la şcoala românească, sunt metodele cele mai simple pentru ajutorarea micilor „stranieri”.


Ionica, mama lui Andrea, ştie foarte bine acest lucru. „Aici elevii sunt mult mai rapizi, iar programul şi materia sunt foarte încărcate. În fiecare zi facem exerciţii împreună. În Italia, acasă obişnuiam să vorbim doar în limba română, lucru care l-a ajutat foarte mult”, a spus Ionica, mama lui Andrea.


În situaţia lui Andrea sunt şi alţi 160 de elevi români veniţi din şcoli străine şi care s-au înmatriculat la instituţiile de învăţământ din judeţ în anul 2009-2010. La polul opus, se află 107 copii care au părăsit băncile şcolilor din Vrancea deoarece părinţii lor au preferat să plece în străinătate şi să-i înscrie la şcolile din oraşele unde s-au stabilit.

 

Focşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite