Bugetarii de la AJOFM Vrancea sfidează criza şi se şcolesc pe miliarde de lei în Franţa să fie mai politicoşi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

20 de salariaţi ai AJOFM Vrancea au plecat la specializare pe bani europeni şi de la buget, lăsând instituţia pe jumătate goală. De la beneficiarii „excursiei" de lucru în Franţa se aşteaptă să vină acasă mai instruiţi şi mai politicoşi în relaţia cu publicul.

Timp de o săptămână, în perioada 1-7 mai, 20 de funcţionari din cadrul Agenţiei Judeţene pentru ocuparea Forţei de Muncă Vrancea se află într-o vizită de studiu în Franţa, în cadrul unui proiect cu fonduri europene, dar şi bani publici.

Cifra de 20 de angajaţi plecaţi în „excursie" este relevantă având în vedere că reprezintă jumătate din numărul funcţionarilor acestei instituţii şi anumite sectoare de activitate pot rămâne descoperite.

„Suntem atât de buni, încât reuşim să suplinim lipsa colegilor noştri plecaţi la specializare", dă asigurări directoarea AJOFM Vrancea, Iozefina Iaru, care ţine să ne precizeze că toţi cei trei directori ai instituţiei se află la datorie, deşi au avut oportunitatea să se alăture colegilor.

Oamenii care s-au aflat astăzi cu treabă la AJOFM spun însă că în birouri cam bătea vântul, deşi au reuşit să-şi rezolve problemele.

„Am venit să-mi vizez carnetul de şomer. Chiar m-am mirat ce-i cu liniştea aceasta în instituţie, că altădată e vânzoleală mare pe holuri", ne-a spus focşăneanul Mircea Trofin.

140 000 de lei, contribuţia AJOFM Vrancea

Deplasarea funcţionarilor în străinătate survine într-un moment când se vorbeşte insistent de reducerea cheltuielilor bugetare, ţinându-se cont că partea de contribuţie a AJOFM Vrancea la proiectul de formare profesională este de 140 000 de lei, din cei 640 000 de lei, cu cât este finanţat întregul proiect.

Delegaţia funcţionarilor AJOFM este condusă chiar de şefa serviciului programe de ocupare şi implementare măsuri active, Marina Danţiş, cea care s-a ocupat personal de implementarea proiectului european.

„Este un program de formare profesională privind îmbunătăţirea nivelului de calificare a angajaţilor. Se urmăreşte modalitatea de comunicare, dacă măsurile active pe care le aplicăm noi sunt aplicate şi în Franţa şi cu ce rezultate. Este practic un schimb de experienţă, din care salariaţii noştri au de câştigat", ne-a mai precizat directoarea Iozefina Iaru.

În ce priveşte selecţia angajaţilor care au plecat în Franţa, directoarea AJOFM ne-a declarat că s-a ţinut cont de participarea acestora la celelalte cursuri şi de implicarea în activităţile instituţiei, ceea ce, cu alte cuvinte, ar putea însemna că au plecat în Franţa cei mai buni.

Focşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite