FOTO Drumul naţional al groazei de lângă Craiova. „Când trec pe aici cu copiii, le spun să închidă ochii, să nu se sperie“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Oficial, DN 55 Craiova-Bechet este în reabilitare din iulie 2015. Tot oficial, din august 2016, se munceşte la consolidarea unui pod situat în localitatea Malu Mare. Lucrarea trebuia finalizată încă de acum 2 ani, dar autorităţile doljene susţin că lipsa banilor a dus la stagnarea lucrărilor.

Drumul Naţional 55 Craiova - Bechet a devenit pentru şoferi un drum de coşmar. Cele mai mari probleme sunt la kilometrul 11, în zona podului de peste pârâul Valea Ilenei, din comuna doljeană Malu Mare, unde zilnic oamenii aşteaptă minute-n şir ca să-l poată traversa. Şi asta pentru că, din august 2016, aici se circula cu restricţii, pe o singură bandă. 

"Podul stă să cadă şi ei nu fac nimic. A ajuns într-un stadiu de degradare greu de descris. Când trec pe aici cu copiii, le spun să închidă ochii, să nu se sperie", a declarat Vasile Geamănu, un şofer care zilnic trebuie să meargă pe acest drum pentru a-şi duce băieţii la şcoală. "Au spus că-l termină repede, dar n-am mai văzut pe aici muncitori de luni de zile. Au pus indicatoare şi atât. Voi vă daţi seama în ce hal suntem? Nu sunt în stare să consolideze un pod sau un podeţ şi noi visăm la autostrăzi?", a spus un alt şofer care-şi privea ceasul din minut în minut, să nu întârzie la muncă.

Pentru reabilitarea DN 55 Craiova - Bechet, administratorul, adică Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Craiova, a semnat în 2015 un contract în valoare de 80 de milioane de lei cu firma italiană Secol. "73% din lucrările prevăzute în acest contract au fost finalizate. Pentru pod, anul trecut nu am mai avut bani şi de aceea lucrările s-au oprit. Acum avem, am alocat deja constructorului 11 milioane şi de săptămâna viitoare ar trebui să fie reluate lucrările pe acest tronson. Legat de siguranţă, constructorul îşi asumă întreaga responsabilitate pentru că amplasamentul i-a fost predat la semnarea contractului. Nu cred că există probleme, în zonă sunt montate suficiente indicatoare", a declarat Alin Golumbeanu, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Craiova.

Conducerea Direcţiei susţine că până în noiembrie 2019, problema va fi rezolvată la kilometrul 11.

Podul de la Malu Mare nu este, însă, singurul care ar trebui reabilitat. Alături de el, aşteaptă alte patru poduri să fie consolidate. Este vorba de cele din localităţile doljene Făcăi, Secui, Murta, Sadova. În plus, constructorul ar trebui să facă un pod nou peste canalul de la Bratovoieşti, să monteze aproape 6 kilometri de parapet metalic şi să realizeze doi kilometri de rigole deschise. 

Craiova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite