FOTO Ancheta în cazul trenului deraiat la Cârcea bate pasul pe loc de 6 ani. Probele testelor ADN nu îi ajută pe anchetatori

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Trenul accelerat Timişoara-Bucureşti a deraiat în anul 2009 după 10 kilometri de la plecarea din gara Craiova. 13 dintre pasageri au suferit răni şi după ce au primit îngriji medicale au fost transportaţi la Spitalul Judeţean.

Opt vagoane şi locomotiva trenului accelerat 1692, care se îndrepta de la Timişoara la Bucureşti a deraiat pe data de 21 septembrie 2009. Experţii spun că peste 26 de şuruburi au fost demontate cu intenţie de către cel puţin două persoane. „Eclisele şi buloanele orizontale de la traversare au fost demontate de către persoane necunoscute, iar pentru desfacerea acestora s-au folosit lichid lubrifiant şi dispozitive corespunzătoare. Şuruburile care susţineau şina au fost scoase şi lăsate între şine şi nu prezintă urme de lovire sau de forfecare“, se arata în raportul AFER în anul 2009.



Au fost prevelate probe ADN

Procurorii Parchetului Curţii de Apel din Craiova spun că şi prezent  se fac cercetări în cazul deraierii, la 21 septembri 2009. Toate probele care au fost ridicate de la faţa locului au fost duse la laborator. La faţa locului au fost făcute planşe fotografice şi s-au analizat şuruburile desfăcute. Anchetatorii au trimis la Institutul de Criminalistică din Bucureşti bidonul plin cu ulei care a fost găsit la faţa locului. „Ancheta este în curs de desfăşurare în acest moment“ a spus procurorul Elena Tulitu, purtător de cuvânt în cadrul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Craiova.

image
image

Trei ipoteze au fost luate în calcul în anul 2009 de anchetatori în cazul trenului deraiat la Cârcea.

-Florin Vlad, care a lucrat ca şi acar în cadrul Regionalei CFR Craiova, este  bolnav pihic, diagnosticat cu tulburări paranoide şi le-a spus colegilor de serviciu că vrea să se răzbune pentru că urma să fie dispnibilizat.

image

-O altă ipoteză dădea ca vinovat de producerea accidentului infrastructura învechită a CFR.

image

-Anchetatorii au luat în calcul varianta ca acceleratul să fi deraiat din pricina şinelor vechi şi neîntreţinute. Ultima ipoteză îi incrimina pe angajaţii CFR responsabili direct de tronsonul de cale ferată Craiova-Caracal.  

Mai citeşte şi

Craiova: Ancheta în cazul trenului deraiat la Cârcea bate pasul pe loc. Anchetatorii nu au stabilit, după şase luni, cine e vinovat de producerea accidentului. Florin Vlad, din Coşoveni, este principalul suspect în cazul deraierii trenului de la Cârcea.

Craiova: Două persoane au deraiat trenul de la Cârcea, una singură este anchetată. Raportul preliminar  al Autorităţii Feroviare Române  (AFR) susţine că trenul a deraiat din cauza demontării unor elemente la calea ferată de către persoane necunoscute.

EROU DE PROFESIE: Plutonierul major Florin Roşu este cel care a salvat oamenii din „trenul morţii“ în urmă cu trei ani. Florin Roşu, în vârstă de 35 de ani, din Craiova, plutonier major în cadrul Grupării de Jandarmi Mobile Craiova, povesteşte că pentru el locul de muncă este sfînt. A participat la multe intervenţii, unele care i-au pus viaţa în pericol, însă niciodată nu s-a dat bătut şi a mers mai departe.
 

 
 

Craiova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite