Cum poţi fenta noile radare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Radarele de ultimă generaţie pot fi păcălite de şoferii cu experienţă care ne recomandă să nu aruncăm la gunoi detectoarele de radar.

În urmă cu două luni, 450 de automobile Logan MCV dotate cu aparate radar de ultimă generaţie au împânzit şoselele ţării. După o campanie de informare asiduă, mai-marii Poliţiei aproape că i-au convins pe şoferi să arunce la gunoi detectoarele de radar, considerate inutile în faţa echipamentelor sofisticate de tip Autovision BEE III. Poliţiştii s-au lădat cu noi achiziţii care nu pot fi păcălite nici măcar de cel mai scumpe detectoare de radar.

Nu aruncaţi detectoarele!

Teoria poliţiştilor este contrazisă de şoferii cu experienţă. După două luni de funcţionare a echipamentelor achiziţionate de la firma britanică Traffic Safety Systems Ltd, şoferii olteni sunt în măsură să dea câteva sfaturi care dau peste cap teoriile poliţiei.  În primul rând, trebuie spus că noile radare funcţionează pe frecevanţa K, la fel ca şi vechile aparate, Python 3. În concluzie, toate detectoarele de radar pot să depisteze noile radare fără nicio problemă.

„Cea mai mare prostie este să arunci detectoarele de radar la gunoi. Şi noile radare merg pe aceea frecvenţă ca cele vechi“
, spune Silviu, un şofer cu experienţă de zece ani la volan.

Noile radare funcţionează tot pe banda K Foto: www.politisti.ro

image

Modul stand-by, atuul poliţiştilor

Ce le deosebeşte pe noile radare de vechile aparate este funcţia Instant-On, un fel de sistem stand-by. Practic, camera video funcţionează fără ca aparatul să emită unde radar. Atunci când oamenii legii consideră că un şofer a depăşit viteza legală activează manual aparatul radar, lăsându-l pe conducătorul auto fără posiblitatea de a reduce viteza în timp util. Şoferii craiovenii spun că cel mai indicat este să nu mergi în capul coloanei de maşini sau să eviţi să fii singur pe şosea. Odată ce poliţiştii l-au surprins pe şoferul din capătul coloanei că a depăşit viteza legală, restul îşi pot vedea liniştiţi de drum. O altă variantă ar fi frânarea bruscă, metodă riscantă de cele mai multe ori şi nerecomandată, dar eficientă după cum spun şi poliţiştii.

„Aşa fac mulţi dintre şoferi. Merg cu detectorul pornit, iar atunci când începe să bipăie reduc rapid viteza. Mulţi reuşesc să ne păcălească pentru că radarului îi trebuie cam o secundă şi un pic să porneacă, timp în care, dacă eşti iute de picior şi nu ai depăşit cu mult viteza legală, poţi să încetineşti“, a explicat un agent de circulaţie.

Detectorul a depistat radarul pornit de pe Loganul MCV

image

Soluţii pe Youtube

Funcţia Instant-On a început să fie folosită de curând, poliţiştii având la dispoziţie aproape două luni pentru a se familiariza cu noile radare. În acest timp, oamenii legii nu au folosit funcţia Instant-On, utilizând aparatele la fel ca pe cele vechi. Tocmai de aceea, pe youtube au apărut zeci de filmuleţe cu şoferii care depistează noile radare fără probleme cu ajutorul detectorului.



Contestaţiile nu îşi au rostul

Dacă totuşi un conducător auto pică în plasa noului radar nedetectabil, acesta trebuie să ştie că nu mai poate rezolva mare lucru în cazul în care contestă amenda. Aparatura de ultimă generaţie a agenţilor de la Poliţia Rutieră este prevăzută cu sistem GPS, astfel încât stabilirea locaţiei să nu mai fie o problemă. Iar dacă ai de gând să susţii în instanţă că radarul a măsurat viteza maşinii de pe banda cealaltă, este important de ştiut că noile radare sunt prevăzute cu un sistem de monitorizare a mai multor benzi.

Craiova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite