Craiova: Trei ipoteze, niciun vinovat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Craiova: Trei ipoteze, niciun vinovat
Craiova: Trei ipoteze, niciun vinovat

Anchetatorii nu au găsit amprentele principalului suspect pe nicio probă luată de la Cârcea, locul accidentului feroviar. La patru zile de la catastrofă anchetatorii au în vedere trei ipoteze. Cercetările continuă în cazul deraierii, în timp ce suspectul principal a dispărut.

Citeşte şi:

Craiova: Misterul catastrofei feroviare stă într-un chiştoc şi o casetă video
Craiova: Victimele accidentului feroviar încă nu şi-au revenit

Procurorii au început urmărirea penală împotriva lui Florin Vlad, principalul suspect în cazul deraierii acceleratului 1692. Bărbatul de 53 de ani a dispărut, însă, imediat după audierile de luni. Ieri dimineaţă, o parte din imaginile surprinse de locomotiva specială care detectează defecţiunile pe calea ferată şi care a efectuat vineri, în jurul orei 12, verificări pe tronsonul Severin-Craiova-Bucureşti, au ajuns pe masa anchetatorilor.

Au fost verificate toate probele ridicate de la locul accidentului, dar nu s-a găsit nicio amprentă a principalului suspect, Florin Vlad. El rămâne, totuşi, suspectul principal în baza unor probe considerate de anchetatori indirect, deşi la percheziţia domiciliară nu s-a descoperit niciun indiciu.

“Amprentele sale nu au fost găsite pe niciuna dintre probele ridicate de la locul accidentului. Nici acasă nu s-a găsit vreo cheie sau un bidon cu ulei. În acest moment, nu sunt probe directe care să-l incrimineze”, au declarat surse judiciare.

Neglijenţa a răsturnat trenul de pe şine?

O altă ipoteză pe care anchetatorii au luat-o în calcul este îndeplinirea defectuoasă a sarcinilor de serviciu de către angajaţii CFR de la Secţia L 4 Caracal-Banu Mărăcine. Este vorba despre o lucrare pe care aceştia au efectuat-o în zonă săptămâna trecută, atunci când au băgat piatră sub şine şi nu ar fi strâns şuruburile bine când au aşezat liniile la loc.

Din trepidaţiile produse de trenuri buloanele s-ar fi slăbit şi mai mult, rezultând astfel un joc ce a dus la deraiere. Echipa care a efectuat lucrări pe acel tronson de cale ferată a fost deja audiată la Parchet.

Sindicaliştii acuză infrastructura antică

Pe de altă parte, muncitorii spun că nu s-a mai lucrat la infrastructură de cel puţin 20 de ani şi că respectivele componente erau foarte uzate. “Pe acolo trec zilnic  multe trenuri. Dacă buloanele sunt vechi se pot desface, la asta ajutând şi trepidaţiile trenurilor cu încărcătură mare. Dacă se desfac unul sau două nu se întâmplă nimic, dar dacă sunt mai multe desfăcute, atunci fuge şina”, a adăugat un angajat al Căilor Ferate.

Această ipoteză este susţinută şi de sindicaliştii din CFR, nemulţimiţi de starea dezastruoasă a infrastructurii feroviare. Aceştia susţin că, dacă disponibilizările vor continua, vor exista şi mai multe deraieri.

Reporterii “Adevărul” au încercat ieri să afle de la angajaţii CFR care se ocupă de întreţinerea liniilor de cale ferată cum se pot desface acele şuruburi. Muncitorii spun că şinele de pe porţiunea de cale ferată de la Cârcea sunt mult mai mari şi mai rezistente decât cele din gara Craiova, de exemplu, ceea ce face ca plăcile să se demonteze mai greu.

“Ca să desfacă şuruburile trebuie să tragă doi inşi. Chiar şi cu o cheie specială. Trenul nu putea deraia dacă erau desfăcute doar şuruburile de pe o placă”, a spus un revizor CFR.         

Cine crezi că a deraiat trenul la Cârcea? Florin Vlad, principalul suspect, neglijenţa celor care au efectuat lucrări la calea ferată sau infrastructura veche a CFR-ului?

Spune părerea pe craiova.adevarul.ro

Craiova

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite