Autostrada Sudului ar salva producţia americanilor de la Ford Craiova. Finanţarea, de la Bruxelles

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Partenerii Ford sunt invitaţi să descopere oportunităţile judeţului
Partenerii Ford sunt invitaţi să descopere oportunităţile judeţului

Lipsa unei infrastructuri care să permită transporturi gabaritice este unul din principalele motive invocate de Ford pentru prelungirea termenelor contractuale la Automobile Craiova. Salvarea ar putea veni însă de la Uniunea Europeană, prin crearea unei strategii privind regiunea Dunării, în care să fie inclusă pentru finanţare şi Autostrada Sudului Calafat - Craiova - Bucureşti. Autostrada ar deservi cetăţenii din ţările riverane

După doi ani şi jumătate de la privatizare, Ford nu a investit mai nimic în fabrica de la Craiova. Deşi anunţau că vor să producă 1.000 de maşini pe zi, americanii asambleaza doar 85. Asta, în condiţiile în care americanii au primit garanţii de stat de 320 de milioane de euro, tocmai pentru a-şi mări capacitatea de producţie. Acum, Ford cere de la Guvern o amânare de un an a termenilor contractuali, până în septembrie 2011. Producătorul auto ar vrea să fabrice 1.000 de maşini pe zi, însă, din cauza infrastructurii deficitare, nu le poate transporta pentru livrare, susţine ambasadorul SUA la Bucureşti, Mark Gitenstein.

„În România nu există infrastructura necesară pentru a transporta maşinile din Craiova. Nu vor construi 1.000 de maşini pe zi pentru a le depozita într-un parc auto şi a le lăsa acolo! Ford nu poate face o investiţie de acest gen. Trebuie să vândă maşinile produse. Dacă nu ai autostrăzi şi un sistem feroviar care să-ţi permită să transporţi maşinile, nu poţi produce 1.000 de maşini pe zi!", a precizat diplomatul.

1.000 de maşini pe zi ar bloca oraşul

Constructorul pune amânarea pe seama crizei, dar şi pe lipsa Centurii Craiovei care ar uşura transportul maşinilor. „Singura cale de acces la fabrică este prin oraş. Astăzi avem o producţie de 85 de maşini pe zi. Când ea va creşte şi vom ajunge la 1.000 de maşini, oraşul va fi blocat“, afirmă Nadia Crişan, reprezentant Ford România. Prefectul de Dolj, Eugen Georgescu, explică: „Fiind în criză, nu mai există surse de finanţare pentru a executa în regim prioritar centura ocolitoare“.

image

Nici autostrada Sudului, proiect promis de Guvern, nu mai este o prioritate. Întrebat despre „problema Ford“, ministrul Berceanu a răspuns că americanii ar trebui să se gândească serios la transportul fluvial, pe Dunăre. Autostrada Sudului ar urma să lege Capitala de Craiova şi Calafat. Proiectul a tot fost amânat din cauză că nu s-au identificat încă exact surse de finanţare.

Salvarea ar putea veni însă de la Uniunea Europeană, prin crearea unei strategii privind regiunea Dunării. Potrivit preşedintelui Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa (FOTO), „mult discutata Autostradă a Sudului Craiova - Bucureşti ar putea să fie considerată prioritatea naţională a României pe programul Dunărea fiindcă, în felul acesta, mulţi din cetăţenii riverani vor beneficia de această mare lucrare de infrastructură“.

Discuţii privind strategia europeană pentru Dunăre s-au purtat recent la Bruxelles.

image

„S-a pus problema să existe un program prin care să se aloce bani pentru ţările riverane Dunării, aşa cum s-a alocat programul din Marea Baltică. S-a stabilit ca, până la sfârşitul anului, Comisia Europeană să realizeze o strategie pentru Dunăre în aşa fel încât de la 1 ianuarie 2011, preşedenţia maghiară a UE să înceapă să contureze proiectele. Din aceşti bani, se speră să se investească în proiecte de infrastructură. Unul dintre acestea, şi cel mai important este drumul care leagă Calafat de Craiova şi Capitală“, a declarat Prioteasa, numit recent vicepreşedinte al Grupului Interregional Dunărea în cadrul Comitetului Regiunilor.

Vezi pe unde ar trece Autostrada Sudului: Bucureşti – Craiova, economie de o oră

Pe de altă parte, Uniunea Europeană ar fi interesată să aloce bani pe programul Dunărea întrucât Autostrada Sudului ar deservi o parte din ţările riverane Dunării, care vor avea direct legătură cu podul de la Calafat.  Autostrada Sudului ar pleca din Bucureşti şi va trece prin localităţile Videle, Alexandria, Roşiorii de Vede, Drăgăneşti, printre Segarcea şi sudul Craiovei, şi va ajunge la Calafat.

Autostrada Sudului va lega Bucureştiul de Craiova

De aici va continua pe la viitorul pod de la Calafat, ce urmează să fie construit peste Dunăre, după care se va întinde spre Drobeta Turnu Severin - Orşova - Lugoj şi va avea ieşire în Culoarul 4 Paneuropean. În prezent, drumul Bucureşti - Craiova se parcurge, cu autoturismul, în aproape trei ore via Piteşti, respectând viteza legală în localităţi, de 50 de km/h. Când va fi finalizată autostrada, se va putea ajunge la Craiova, de la Bucureşti, în două ore, cu aproximativ o oră mai repede decât pe actualul traseu.




Craiova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite