FOTOGALERIE Reportaj pe şantierul de la kilometrul zero al Craiovei. „Săpăm manual de frică să nu lovim vreo conductă de apă“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reporterii „Adevărul de Seară“ au inspectat alături de viceprimarul Mărinică Dincă şantierul de la kilometrul zero al Craiovei pentru ca cititorii să înţeleagă mai uşor care sunt etapele realizării mega-construcţiei şi care sunt cele mai dificile momente. În prezent, lucrările merg greu din cauza conductelor vechi, care nu apar nici măcar în schiţele municipalităţii.

Pe şantierul de pe Calea Bucureşti nu e mare agitaţie. Bulevardul pe trotuarul căruia se opresc zilnic zeci de trecători, curioşi să vadă ce se petrece în spatele plaselor portocalii, este tranzitat de câteva zeci de muncitori. Autorităţile promit că, după ce vor rezolva problemele cu ţevile care în ultimele săptămâni apar miraculos de sub asfaltul craiovean, se va mări şi numărul lucrătorilor. Responsabil de buna organizare a lucrărilor este Gheorghe Diaconu, dirigintele şantierului.

image

Click pe poze pentru GALERIE FOTO cu şantierul de la kilometrul zero

Muncitorii sunt nevoiţi să sape manual

În prezent, muncitorii forează de zor pentru a planta pilonii de susţinere a podului, 160 la număr. Important de ştiut faptul că respectivii piloni de care tot vorbesc edilii recent sunt de fapt parte a scheletelor metalice care susţin structura, componente care nu vor fi vizibile la finalul lucrărilor. În jurul acestor piloni vor fi plantate la 11,5 metri adâncime cele 134 de coloane, care de asemenea nu vor fi vizibile, şi care vor sta la baza „picioarelor“ construcţie, doar
nouă la număr.

„Vor fi două cuple, adică două picioare într-o parte şi alta a podului, şi şapte pile, adică picioarele intermediare“, ne explică dirigintele de şantier. Potrivit acestuia, cel mai înalt picior al podului va ajunge la 5,20 de metri, înăţime la care va trece şi linia de tramvai.

Partea de plantare a structurii este de altfel şi cea mai grea. „Sper ca în patru luni să terminăm cu coloanele, să trecem la ridicarea podului lung de 545 de metri. Merge destul de greu, pentru că dăm peste conducte care nu apar în schiţe. Noi săpăm manual, nu băgăm excavatorul de frică să nu lovim vreo ţeavă şi să lăsăm Craiova fără apă“, explică dirigintele şantierului.

image

„Vă daţi seama că aici s-a construit în anii ’70. Ţevile ori nu au fost consemnate, ori furnizorii de utilităţi preferă să nu le declare fiindcă oricum nu erau funcţionale“, îl completează viceprimarul Mărinică. Rezistenţa coloanelor respective va fi verificată electronic la momentul potrivit, de faţă cu presă, după cum susţin constructorii. „În urma testelor de rezistenţă, la bază, coloanele nu au voie să se mişte mai mult de trei milimetri. Acesta este maximul admis pentru ca podul să fie sigur“, explică Gheorghe Diaconu.

După ce structura va fi pusă la punct, constructorii vor trece la ridicare propriu-zisă a podului rutier. „O să vedeţi o pădure de schelete metalie. Atunci să veniţi să faceţi poze“, spune dirigintele de şantier. Acest lucru s-ar putea întâmpla abia peste patru, chiar cinci luni.

Deşi studiul de fezabilitate arată că un drum cu maşina pe porţiunea de aproape 600 de metri de pasaj va fi scutit cu 65 de secunde odată cu realizarea proiectului, viceprimarul Mărinică Dincă este încrezător în rezolvarea probemelor de trafic. „Un sens de bandă de pe pod va avea o lăţime de 14 metri cu tot cu linia de tramvai. Se va putea circula şi pe linia de tramvai. Deci maşinile nu vor circula doar pe un sens, ci şi pe linia de tramvai“, susţine viceprimarul cu atribuţii de primar.

image

Click pe poze pentru GALERIE FOTO cu imagini 3D cu viitorul pasaj

Două săptămâni fără giratoriu la Unirea

În curând, craiovenii vor trebui să ocolească intersecţia din Valea Vlăicii care va fi închisă. „În zona aceea va fi piciorul podului cu numărul şase. Noi acum suntem la numărul patru“, spune Gheorghe Diaconu. Potrivit constructorilor, giratoriul provizoriu din Valea Vlăicii va fi închis maxim două săptămâni, după care traficul va fi reluat.

De asemenea, edilii nu au ajuns încă la un consens cu Poliţia Rutieră privind giratoriul provizoriu din intersecţia de la Universitate, problemă fiind tramvaiul care ar fi trebuit să ocolească sensul. Proiectul de realizare a pasajului suprateran a demarat la sfârşitul lunii martie şi va dura 14 luni. Valorea lucrărilor este de peste 50 de milioane de lei, majoritatea banilor provenind din fonduri europene. Proiectul face parte din Planul Integrat de Dezvoltare a
Băniei.

Craiova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite