Craiova: PIC cere angajaţilor să înţeleagă şi să facă sacrificii până trece criza

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Craiova: PIC cere angajaţilor să înţeleagă şi să facă sacrificii până trece criza
Craiova: PIC cere angajaţilor să înţeleagă şi să facă sacrificii până trece criza

Managementul retailer-ului PIC a transmis azi presei un comunicat referitor la situaţia financiară fără precedent a companiei, după ce angajaţii magazinului din Craiova au protestat ieri timp de jumătate de oră din cauză că nu şi-au primit salariile.

  Conducerea reţelei de hipermarket-uri PIC susţine că a pus la cale un plan de restructurare care ar duce în câteva luni la o revenire la normal. Dragoş Stancu, managerul general al PIC precizează însă că planurile nu pot fi duse la bun sfârşit fără o implicare a tuturor partenerilor de afaceri, incluzând şi angajaţii. Redăm mai jos conţinutul integral al comunicatului de presă transmis de PIC, menţionând faptul că în cursul zilei de azi, cei aproape 200 de angajaţi ai magazinului din Craiova se aşteptau să primească leafa pe ultima lună, restantă deja de mai bine de două săptămâni.

“Unica reţea românească de hipermarketuri îşi restructurează afacerea pentru a contracara căderea pieţei

Piteşti,  27 iulie 2009
În contextul crizei economice generale cu care se confruntă în prezent toţi jucătorii din economia românească şi din cea globală, reţeaua de hipermarketuri PIC resimte, ca şi celelalte companii din retail, presiunile unei pieţe aflate în recesiune, în care scăderea consumului a condus la nevoia de transformare a afacerii prin restructurarea activităţilor şi a personalului. 

Criza economică fără precedent se reflectă în prezent prin scăderea abruptă a cererii de produse de larg consum, precum şi prin accesul tot mai dificil la finanţare bancară. Cu toate acestea, problemele curente pot fi rezolvate prin programul de restructurare a afacerii pe care PIC şi l-a asumat şi pe care îl implementează în prezent prin implicarea managementului, dar şi a furnizorilor, angajaţilor şi altor parteneri.

Planul de restructurare care este discutat deschis cu toate părţile implicate, incluzând angajaţi, autorităţi fiscale şi principalele bănci comerciale, a inclus o serie de măsuri profunde de schimbare legate de restructurarea operaţiunilor, eliberarea de lichidităţi, restructurarea personalului şi reducerea costurilor.

“Ceea ce este fundamental în această perioadă de constrângeri financiare tranzitorii, dar apăsătoare, este un acord corect cu partenerii noştri de afaceri (furnizorii, angajaţii, băncile)”, a declarat Dragoş Stancu, Manager General PIC – Divizia Hypermarket. “Cu sprijinul angajaţilor, al echipei de management şi al partenerilor noştri de afaceri, ne aşteptam ca în câteva luni să revenim la normal. Spre deosebire de concurenţii săi, PIC nu beneficiază de suportul unor reţele globale şi de acceea Statul ar trebui să ajute mai mult în rezolvarea problemelor firmelor româneşti pentru a proteja locurile de muncă ale oamenilor şi afacerile locale” , a declarat Managerul General PIC, Dragoş Stancu. 

"Este important să înţeleagă situaţia"

“De asemenea, suntem conştienţi că aceste momente reprezintă o încercare şi pentru angajaţii noştri. Cu toate acestea, este important acum ca ei să înţeleagă situaţia cu care ne confruntăm şi nevoia de a face o serie de sacrificii pentru redresarea companiei”, a adăugat Dragoş Stancu. Pentru a adresa nevoile curente de informare şi suport ale angajaţilor, a fost iniţiată o campanie internă de comunicare prin care se doreşte deschiderea unui dialog onest şi constructiv cu angajaţii PIC. Beneficiind de colaborarea şi sprijinul lor, PIC va depăşi mai uşor acest moment de criză şi va putea să dezvolte în continuare afacerea sa în mod avantajos atât pentru companie, cât şi pentru angajaţi.

“Interesul nostru este să ne servim în continuare cu promptitudine şi dedicaţie clienţii. Angajaţii noştri au o reputaţie foarte bună în ceea ce priveşte serviciile oferite clienţilor şi ne dorim ca ei să continue să lucreze la acelaşi nivel de profesionalism. În acest sens vom iniţia în luna august o serie de campanii promoţionale care vor răsplăti fidelitatea clienţilor noştri şi le vor demonstra încă odată că nivelul preţurilor oferite de PIC este foarte competitiv, chiar şi în această perioadă mai dificilă pentru noi”, a mai declarat Dragoş Stancu.

PIC este unica reţea românească de hipermarketuri, o companie solidă care, pe lângă operaţiunile de retail, şi-a dezvoltat şi divizia de construcţii - suport al extinderii punctelor de vânzare, divizia de producţie - suport al comercializării mărfurilor sub brand propriu PIC, şi cea de transport marfă şi persoane. Cifra de afaceri a grupului PIC la finele anului 2008 a fost de aproximativ 600 mil RON, cu 60% mai mult faţă de cea înregistrată în 2007. În primul semestru din 2009, PIC a realizat o cifră de afaceri de  230 mil Ron. În prezent, grupul PIC are peste 2000 de angajaţi şi operează o reţea de 5 hipermarketuri în oraşele Piteşti, Craiova, Călăraşi, Brăila şi Oradea. “

Salariaţii nu şi-au luat lefurile

Reamintim faptul că ieri, în jurul orei 8.00 dimineaţa angajaţii PIC DIN Craiova au refuzat să intre la lucru, reclamând că nu şi-au primit salariile pe iunie. Deşi banii trebuiau să vină pe data de 10 iulie, salariaţii PIC nu şi-au primit lefurile nici acum. Un alt motiv de nemulţumire a fost disponibilizarea masivă a angajaţilor, aproximativ jumătate din cei 400 de lucrători ai PIC pierzându-şi în ultimul an locul de muncă, potrivit angajaţilor.
După cum se observă, comunicatul de mai sus nu face nicio referire concretă la nemulţumirile punctuale ale angajaţilor şi nici nu precizează când anume îşi vor primi aceştia lefurile.

Craiova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite