Craiova: Lucrările la infrastructura podului de la Calafat, întârziate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Craiova: Lucrările la infrastructura podului de la Calafat, întârziate
Craiova: Lucrările la infrastructura podului de la Calafat, întârziate

Consultantul proiectului recunoaşte că execuţia nu este în grafic, dar spune că şi bulgarii trag mâţa de coadă la construcţia efectivă a podului.Lucrările la infrastructura conexă a podului de peste Dunăre de la Calafat au termen de finalizare 16 mai 2011.

Pe şantierul de la Calafat e linişte. Speriaţi de ploaie, muncitorii au lăsat baltă utilajele folosite la compactarea pământului pe care urmează să se aşeze asfaltul. Lucrările la infrastructura conexă podului Calafat-Vidin au început în iunie şi sunt deja sărite din grafic. Întârzierea de câteva luni e recunoscută de consultantul proiectului, firma Italferr, care spune însă că antreprenorul Azvi-Vimac va putea recupera lunile pierdute. „Într-adevăr există o întârziere, dar cred că este una care se poate recupera. Până la urmă, am înţeles că bulgarii sunt mult mai întârziaţi ca noi“, a spus Vittorio Pellegrini, team leader al proiectului la Italferr.

image
image

Opt luni întârziere

Autorităţile locale spun însă că lucrările la infrastructura conexă podului, practic racordul care se face între drumul naţional Craiova-Calafat, calea ferată şi podul construit de bulgari, lucrare care a revenit părţii române, sunt în urmă cu şapte-opt luni. „Există întârzieri mari, de şapte-opt luni, dar până la urmă este bine că s-au apucat de lucrare pentru că deja se întârziase foarte mult demararea execuţiei. Cel puţin acum sunt obligaţi să o termine”, ne-a spus Constanţa Vărzaru, arhitect-şef al municipiului Calafat. Imediat după ce consorţiul Azvi-Vimac a câştigat licitaţia proiectului în valoare de 66 milioane de euro, lucrarea a fost subcontractată grupului Apolodor din Bucureşti.

image

Pe de altă parte, nici bulgarii nu se pot lăuda că muncesc din greu la construcţia podului. Recent, ministrul Transporturilor din Bulgaria, Alexander Tsvetkov, a declarat că proiectul se află „într-o stare critică“, punând totul pe seama managementului defectuos şi pe lipsa coordonării între România şi Bulgaria. De construcţia podului se ocupă grupul spaniol FCC (Fomento de Construcciones y Contratas).

Podul de la Calafat, în cifre

Podul Calafat-Vidin, care va avea o lungime de doi kilometri, va fi construit de bulgari cu fonduri europene ISPA în valoare de 226 milioane euro. Realizarea infrastructurii de acces la pod a revenit în sarcina autorităţilor române şi înseamnă construirea a 8,7 kilometri de drum, din care trei kilometri de autostradă cu patru benzi până la drumul naţional Craiova-Calafat. Proiectul prevede realizarea de-a lungul drumului a patru pasarele. Calea ferată se va întinde pe 3,3 kilometri, de la capătul podului până la calea ferată existentă, Golenţi-Calafat. Costul mediu pe kilometru de infrastructură (rutieră şi feroviară) se ridică la peste opt milioane de euro.


Află de pe craiova.adevarul.ro ce şmecheri din Calafat au luat bani din exproprierile făcute pentru infrastructura podului.

Craiova

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite