Craiova: Doar 1 la sută din angajaţii IMM-urilor cred că ideile clienţilor pot ajuta la dezvoltarea afacerii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Craiova: Doar 1 la sută din angajaţii IMM-urilor cred că ideile clienţilor pot ajuta la dezvoltarea afacerii
Craiova: Doar 1 la sută din angajaţii IMM-urilor cred că ideile clienţilor pot ajuta la dezvoltarea afacerii

Primul studiu din România care analizează opinii ale managerilor, patronilor şi angajaţilor din industrie, tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor, servicii şi turism, a fost lansat şi la Craiova.

Peste 75 % din angajaţii IMM-urilor consideră că managerul direct acordă o importanţă mare şi foarte mare opiniei clienţilor asupra serviciilor oferite, dar, în acelaşi timp, doar 1 % din salariaţii IMM-urilor cred că ideile clienţilor pot ajuta la dezvoltarea afacerii, arată studiul realizat de firma de consultanţă în management The Gallup Organization România şi comandat de compania de training Ascendis.

Dintre angajaţii intervievaţi, 22% susţin că una dintre cele mai importante condiţii pentru a avea succes în afaceri este "să cunoşti foarte bine domeniul tău de activitate" şi "să ai experienţă în domeniul în care ai afacerea". În majoritatea cazurilor, respondenţii nu au putut articula o strategie de dezvoltare pe termen lung. Deşi sunt interesaţi de momentul actual, de evoluţii şi trenduri, antreprenorii nu pot oferi o viziune clară a dezvoltării, bazându-se mai degrabă pe decizii pe termen scurt ce pot fi validate de piaţă.

Managerii şi antreprenorii caracterizează piaţa ca fiind impredictibilă, diversă, ostilă şi incoerentă legislativ. “Dacă în anii anteriori dezvoltarea afacerii se baza pe o creştere organică de volum, în prezent accentul cade pe performanţă. Deşi tema centrală a antreprenorilor este de a menţine echipa completă până la sfârşitul perioadei de criză, "ajustarea" personalului şi răsplătirea angajaţilor "buni" se regăseşte în majoritatea interviurilor”, spune Andrei Gosu, consultant Ascendis. 

Opinia clienţilor primează în firmele mici şi turism

În rândul angajaţilor, 48% susţin că în cadrul companiei există un sistem de măsurare a performanţei, iar 1 din 3 angajaţi crede că "eficienţa angajatului în termeni de resurse folosite pentru a ajunge la rezultate" sau "opinia clienţilor despre calitatea produselor/ serviciilor primite" sunt principalele criterii după care ar trebui să fie evaluată performanţa. În firmele mici şi turism primează criteriul opiniei clienţilor.

Referitor la modul de organizare, studiul relevă o structură ierarhică simplă în care localizarea cunoaşterii şi puterii de decizie se află strict în vârful piramidei. Doar 16% dintre angajaţi susţin că ideile şi soluţiile noi stau la baza succesului, 6% consideră ca este esenţial să îţi asumi uşor riscuri şi numai 7% au pus o idee nouă în practică fără să se consulte cu şeful direct sau colegii.

În ceea ce priveşte relaţia cu clienţii, în rândul angajaţilor, 76% dintre respondenţi afirmă ca managerul direct dă o importanţă mare şi foarte mare opiniei clienţilor despre calitatea serviciilor/produselor primite când apreciază performanţa unui angajat din subordine. Faptul că doar 1% dintre angajaţii intervievaţi consideră că cele mai bune idei de dezvoltare a afacerii vin dinspre clienţi, susţin lipsa proceselor de studiere a cererii ca diferenţiator decisiv în păstrarea avantajului competitiv.

Studiul a fost realizat în perioada 1 mai-12 iunie, pe un eşantion de 1.001 angajaţi, 58 de manageri şi acţionari din industria prelucrătoare, tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor, servicii şi turism. Studiul comandat de Ascendis face parte din prima fază a unui proiect în valoare de două milioane de euro pe care îl implementează firma de training în perioada 2009-2010, finanţat din fonduri structurale. Până în 2013, România are la dispoziţie fonduri europene de 4,2 miliarde de euro pentru dezvoltarea resurselor umane.

Craiova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite