Craiova: Doljenii reclamă băncile la Protecţia Consumatorilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Doljenii se plâng din ce în ce mai des la Oficiul pentru Protecţia Consumatorului de neregulile din contractele de împrumut pe care le-au încheiat cu băncile.

Sesizările consumatorilor din judeţ care se referă la abuzuri făcute de bănci în cazul unor credite contractate curg la instituţia doljeană de specialitate, deşi tot mai puţini oameni se împrumută la bănci. Anunţul a fost făcut azi de Petrică Dumitrescu, şeful Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor, care a precizat că 80% dintre sesizările făcute de oameni la OPC Dolj au fost rezolvate favorabil consumatorilor. „Numărul de reclamaţii referitoare la activitatea din sistemul financiar-bancar a crescut în ultima perioadă. Oamenii reclamă clauze abuzive din contractele de credite, indici la dobânzi”,a spus Dumitrescu, în cadrul unei întâlniri la care a fost prezent şi preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor Bogdan Marcel Pandelică.

Comerţul online, în atenţia ANPC

Şeful ANPC a ţinut să precizeze că şi la nivel naţional plângerile care au ca obiect serviciile proaste asigurate de unii operatori sau de bănci ocupă primul loc în topul reclamaţiilor. „ Am primit anul trecut 52.000 de reclamaţii, din care 14% vizau domeniul alimentar, 28% domeniul nealimentar şi restul până la 100% domeniul serviciilor, care include şi domeniul bancar şi utilităţile”, a spus Pandelică. Pe lângă proiecte menite să informeze consumatorii care vor să contracteze un credit la bancă, ANPC a demarat recent şi un proiect care vizează tinerii. „Campania se numeşte „Tânăr consumator european” şi îşi doreşte să informeze tinerii despre ce ar trebui să urmărească atunci când vor să-şi achiziţioneze un produs online”, a mai spus Pandelică.

Craiova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite