Construirea podului Calafat –Vidin ar putea să întârzie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Comisia Europeană a extins termenul de finanţare din fonduri ISPA pentru construcţia celui de-al doilea pod peste Dunăre între Bulgaria şi România până în 2012.

Bulgarii au ajuns cu podul pe şenalul navigabil al Dunării, aflat pe partea românească a fluviului, potrivit lui Mircea Guţă, primarul Calafatului. Se lucrează intens şi la infrastructura rutieră aferentă piciorului românesc al podului. Deşi CE a acceptat cererea Bulgariei şi României şi a extins termenul de finanţare până în 2012, este posibil ca podul să nu fie gata la termen, afirmă surse din cadrul firmei spaniole AZVI care construiesc infrastructura de pe malul românesc.

Modernizarea drumului Craiova - Calafat, estimată la 80 de milioane de euro şi a cărei licitaţie urmează să aibă loc în acest an, rămâne însă în aşteptare, precum şi cea a liniei CFR, neelectrificată în prezent. Pentru construcţia infrastructurii feroviare şi rutiere de acces la pod, România va primi de la UE 57 de milioane de euro prin ISPA, din care 11,98 milioane de euro cofinanţare asigurată de partea românească.

Craiova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite