Anca Boagiu în vizită la podul Calafat-Vidin: “Lucrările pe malul bulgăresc sunt în întârziere!”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ministrul Anca Boagiu şi omologul bulgar în vizită la şantierul de la Vidin
Ministrul Anca Boagiu şi omologul bulgar în vizită la şantierul de la Vidin

Ministrul a vizitat astăzi şantierul de pe malul bulgăresc, în apropierea localităţii Vidin, apoi a trecut cu BAC-ul la Calafat pentru a inspecta lucrările de pe teritoriul României. Acesta le-a transmis autorităţilor bulgare că trebuie să găsească o soluţie pentru că sunt în întârziere cu lucrările.

Delegaţia română, din care au făcut parte ministrul Anca Boagiu, directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, Liviu Costache, şi alţi oficiali a ajuns la Vidin în jurul orei 13.00 pentru a se întâlni cu reprezentanţii autorităţilor bulgare. Anca Boagiu a vizitat alături de omologul său din ţara vecină, Alexandr Tsvetkov, şantierul bulgăresc în care se investesc peste 160 de milioane de euro, dintre care 70 milioane de euro, bani europeni.

La proiectul podului de la Calafat se lucrează simultan pe ambele maluri ale Dunării, în lucrarea de pe teritoriul României fiind investite aproape 70 milioane de euro, dintre care peste 30 de milioane, bani accesaţi de Guvernul României prin intermediul Comisiei Europene.

“Ne-am întâlnit pentru a discuta despre stadiul lucrărilor. I-am adus şi pe reprezentanţii firmei de construcţii pentru a ne asigura că lucrărilor vor fi finalizate la timp”, a declarat ministrul Anca Boagiu la întâlnirea din portul Vidin. Dacă la ultima vizită a fostului ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, lucrările de pe malul românesc erau în întârziere, în prezent, se pare că proiectul este în grafic.

Lucrarea de la Calafat se află la stadiul de aproape 60 la sută, termenul limită de finalizare a proiectului fiind iunie 2011. Nu acelaşi lucru putem spune despre lucrările de pe malul bulgăresc, care sunt în întârziere.

“Suntem doi miniştri europeni şi lucrările trebuie să se deruleze în stil european. Din ceea ce am văzut până acum sunteţi în întârziere. Trebuie să găsim soluţia  a lucrările să fie în grafic”, i-a transmis la Vidin, Anca Boagiu, omologului său.

Proiectul de pe malul românesc, demarat în 2009,  prevede realizarea a 8,7 kilometri de infrastructură rutieră şi 3,6 kilometri de cale ferată simplă electrificată, restul lucrărilor în vederea realizării podului urmând să fie efectuate de autorităţile bulgare.

Proiectul bulgar demarat în 2007 include pe lângă construirea podului propriu-zis, realizarea unei gări de marfă, modernizarea unei gări de pasageri, realizarea a 4 kilometri de şosea şi a 11 kilometri de cale ferată.


Craiova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite