VIDEO Migranţi salvaţi în Marea Mediterană de nava Ştefan cel Mare aparţinând Poliţiei de Frontieră Române

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cei 119 migranţi care se aflau pe o barcă gonflabilă, în Marea Mediterană, au fost salvaţi de poliţiştii de frontieră de pe nava Ştefan cel Mare.

S-a întâmplat marţi, 26 ianuarie, în jurul orei 18.00, când nava MAI 0201 Ştefan cel Mare, aflată în misiune de patrulare în Marea Mediterană a primit o solicitare din partea MRCC Rome (Centrul Maritim de Coordonare) pentru a salvă aproximativ 100 persoane aflate pe o ambarcaţiune gonflabilă, care se află în pericol de scufundare în apele internaţionale ale Mării Mediterane.

În jurul orei 22.00, nava Ştefan cel Mare a Poliţiei de Frontieră Române a localizat ambarcaţiunea gonflabilă. Temperatura atmosferică era scăzută, barca era supraaglomerată şi exista riscul iminent de a se scufunda. Astfel că poliţiştii de frontieră români au decis că persoanele aflate în barcă să fie aduse la bord. Migranţii au fost transferaţi la bordul navei Ştefan cel Mare, unde personalul Poliţiei de Frontieră Române le-a acordat asistenţă şi primul-ajutor.

Cei salvaţi sunt bărbaţi, dintre care 34 sunt minori. Toţi erau deshidrataţi şi prezentau semne de hipotermie. Ei au declarat că provin din Gambia, Senegal, Guineea Bissau, Liberia, Camerun, Sierra Leone şi Mali şi că intenţionau să ajungă în Spaţiul Schengen.

Nava Poliţiei de Frontieră a ajuns în data de 27 ianuarie, în jurul orei 17.00 (ora Italiei), în apropierea portului Lampedusa, unde imigranţii au fost preluaţi de ambarcatiunile autorităţilor italiene.

„Pe timpul îmbarcării migrantilor la bordul MAI 0201, în timpul deplasării la locul de debarcare, cât şi pe timpul debarcării (activităţi desfăşurate pe mare), nu au fost probleme, activităţile desfăşurându-se în siguranţă atât pentru migranţi, cât şi pentru echipaj“, a transmis Poliţia de Frontieră Română.

La finalizarea acţiunii de salvare, nava Ştefan cel Mare MAI 0201 şi-a reluat misiunea în cadrul operaţiunii Frontex. Românii participă la Operaţiunea Maritimă Comună EPN TRITON 2015/TRITON 2016 coordonată de Agenţia FRONTEX (Agenţia Europeană pentru Gestionarea Cooperării Operaţionale la Frontierele Externe ale Statelor Membre ale Uniunii Europene).

Cea mai modernă navă din flota Poliţiei de Frontieră, „Ştefan cel Mare“, a pornit la data de 27 decembrie 2015 în misiunea de a apăra frontierele Europei de migraţia ilegală din Marea Mediterană.

image

Vasul maritim de patrulare şi intervenţie este dotat cu echipe speciale de intervenţie, care acţionează pentru reţinerea altor ambarcaţiuni, pentru izolarea refugiaţilor violenţi, precum şi pentru îngrijirea medicală, inclusiv de natură chirurgicală, a celor care au suferit răni.

Nava-amiral „Ştefan cel Mare“ este detaşată timp de 3 luni, având două schimburi de echipaje a câte 21 membri. Comandantul este comisarul-şef Cătălin Paraschiv Iliuţă, acelaşi de la darea în exploatare a navei, în 2010.

Vasul a fost construit în Şantierul Naval Damen Galaţi, reprezentând o investiţie de 25 milioane euro - bani europeni. Are multiple funcţiuni, fiind capabilă să adăpostească 1.000 migranţi. Este construită în aşa fel şi dotată cu stabilizatori pentru furtună, astfel încât să asigure siguranţa celor aflaţi la bord. Vasul este lat în spate, iar marinarii spun că «ţine bine marea».

„Pentru nişte migranţi care au plutit în derivă pe nişte ambarcaţiuni precum cojile de nucă, care sunt abandonaţi de călăuze în voia sorţii, nava salvatoare reprezintă stabilitate, siguranţă, ameliorarea situaţiei“, a explicat Marius Niculescu, purtătorul de cuvânt al Poliţiei de Frontieră Constanţa.

Operaţiunea Comună EPN Triton 2015/Triton 2016 este organizată de Agenţia Europeană FRONTEX şi se desfăşoară în Marea Mediterană, la frontierele Italiei şi Greciei, state europene asaltate de migranţi. Pentru nava românească este a treia misiune de acest gen, ea mai fiind activă la alte 5 misiuni internaţionale din bazinul Mării Negre.

Ultima misiune FRONTEX a fost în 2013, când românii au salvat de pe o ambarcaţiune clandestină sute de refugiaţi sirieni, irakieni şi afgani, inclusiv un bebeluş de numai 28 zile, pe care părinţii îl ţineau într-un coş, ca pe un bagaj.

Aproape 120 de migranţi care se aflau pe o barcă gonflabilă în Marea Mediterană, salvaţi de Poliţia română de Frontieră

Datele tehnice ale navei maritime de patrulare proiect OPV 6610 - Ştefan cel Mare:

  • Construita in Santierul Naval DAMEN Galaţi
  • Intrata in serviciul Politiei de Frotnieră Romane – anul 2010
  • Lungime maxima - 66 metri
  • Latine – 10.25 metri
  • Pescaj maxim – 3.20 metri
  • Deplasament brut – 1029 TDW
  • Deplasament net – 308 TDW
  • Motoare principale – 2x16V 4000 M73 MTU 2560 kw/1970 rpm (2009)
  • Viteza maxima – 21 de noduri
  • Viteza economica – 6 noduri
  • Viteza de croazieră – 12 noduri
  • Autonomie – 8000 mile marine la V de 6 noduri / 55 zile si 5400 mile marine al V de 12 noduri / 18 zile
  • Nava operationala grad maxim al marii – 5
  • Mijloace de control si abordare – ambarcatiune semirigida cu borduri moi Zodiac Hurricane H 630 (motor Volvo Penta 220 CP)
  • Mijloc de salvare – barca semirigida cu borduri moi, cu motor atasat Yamaha 30 CP
  • Actiuni comune – cu elicopeterul (debarcare/imbarcare)
  • Comunicatii – inclusiv prin satelit

Pe aceeaşi temă:

Nava trimisă de România pentru a apăra de migranţi frontiera Europei

O navă de patrulare română din cadrul Frontex a salvat a 100 de imigranţi sirieni, în largul Italiei

Mai mulţi imigranţi au murit de hipotermie în apropierea insulei italiene Lampedusa

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite