Evaluare Naţională 2015 Constanţa. Cum se face departajarea elevilor, dacă subiectele sunt prea uşoare?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Elevi fericiţi, după Evaluarea Naţională 2015 Foto Mariana Iancu
Elevi fericiţi, după Evaluarea Naţională 2015 Foto Mariana Iancu

La proba de matematică de la examenul de Evaluare Naţională 2015, desfăşurată miercuri, 24 iunie, subiectele au fost percepute de elevi drept simple. „Dacă sunt prea uşoare examenele, atunci cum se mai face departajarea între elevii care au învăţat şi cei care nu şi-au bătut capul cu învăţatul?“, se întreabă candidaţii.

Pentru elevii Constanţei, subiectele de la Evaluarea Naţională au fost uşoare. „Chiar nu mi s-a părut nimic greu, au fost puncte pe care le-am rezolvat pe loc“, spune Andrei Ion de la Şcoala nr. 30 Gheorghe Ţiţeica. Băiatul a absolvit cu media 9.40 şi se îndreaptă spre o carieră de arhitect. Vrea să meargă mai departe la Colegiul Naţional de Arte Regina Maria, la secţia de Arte Plastice, unde deja a promovat probele de aptitudini. „A fost uşoară Evaluarea Naţională, şi la română, şi la matematică. Dacă învăţai, nu îţi ridica probleme gradul de dificultate a subiectelor“, spune Andrei.

Dacă Andrei va schimba şcolile, Dan Andrei Băluţă vrea să studieze în continuare la Liceul Ovidius, unde a absolvit gimnaziul. Probele de la Evaluarea Naţională i s-au părut foarte uşoare, ceea ce nu este neapărat un lucru bun. „Dacă sunt prea uşoare examenele, atunci cum se mai face departajarea între elevii care au învăţat şi cei care nu şi-au bătut capul cu învăţatul?“, se întreabă Andi (foto). El visează să devină medic, iar prima opţiune pentru liceu este secţia de Ştiinţe ale Naturii de la Liceul Ovidius.

Dan Andrei Băluţă din Constanţa - elev la Liceul Ovidius

Adrian a fost profesor supraveghetor la examenul de Evaluare Naţională şi crede că sistemul de învăţământ se va prăbuşi sub propria greutate. „Sunt atâtea lucruri inutile pe care suntem puşi să le facem, şi noi, şi copiii, doar ca să îngroşăm teancurile de dosare care nu folosesc nimănui. Foile de examene au un sistem prost de prindere, când era atât de simplu să fie făcute ca la plicuri, cu o bentiţă adezivă care se desprinde şi colţul se lipea imediat, nu să trebuiască să te chinui să desfaci şi să aplici corect o etichetă mai subţire decât unghia.

În schimb s-a perfecţionat un sistem poliţienesc, cu atâtea îngrădiri de ordin tehnic, care numai perfomanţa şi competiţia nu o încurajează. Copiii trebuie să studieze după nişte reguli absurde, noi trebuie să predăm şi să activăm după nişte reguli şi mai absurde, iar la sfârşit ne dăm diplome în care ne felicităm unii pe alţii. Cu ce rămân copiii, cu ce ne pierdem noi timpul? Cu birocraţie gândită şi dezolvată ca să menţină structurile depăşite. În loc să avem un învăţământ bazat pe învăţare şi cunoaştere, nu pe însuşire mecanică a unor cunoştinţe care nu le vor folosi la nimic în viaţă, educaţia este un domeniu care nu creşte valori, ci o mare masă de români care termină liceul silabisind“. 

Rezolvări subiecte matematică Evaluare Naţională 2015

Adevărul oferă rezolvări pentru subiectele de la matematică, propuse la Evaluare Naţională 2015. Vă rugăm să consultaţi acest articol:

Evaluare Naţională 2015 - Rezolvare subiecte matematică

Alte ştiri despre Evaluare Naţională 2015:

Evaluare Naţională 2015 Constanţa. Subiecte Matematică

Evaluare Naţională 2015 Constanţa. „Au fost subiecte uşoare“, au strigat, fericiţi, elevii

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite