Digul de larg al Portului Constanţa a fost prelungit cu 1 kilometru

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lucrările de prelungire a digului de larg al Portului Constanţa s-au finalizat. Marţi, 3 noiembrie, a fost încheiată recepţia proiectului prin care digul de larg a fost extins cu 1.050 metri - de la 4.850 metri la 5.900 metri, în vederea atingerii lungimii din proiectul iniţial. Investiţia intră de acum în perioada de garanţie, de 24 luni.

Pentru prelungirea digului de larg s-au folosit aproximativ 16.000 de elemente prefabricate de beton de diferite tipuri: 3 metri cubi, 9 metri cubi şi 12 metri cubi, aproximativ 3 milioane tone de piatră de diferite dimensiuni şi 11.000 metri cubi de beton turnat în coronament.

„Scopul acestuia este de a îmbunătăţi condiţiile de exploatare prin diminuarea valurilor în întreg acvatoriul portuar, sporirea siguranţei navelor prin asigurarea unei protecţii a şenalelor de circulaţie a navelor şi reducerea efectelor distructive ale valurilor asupra amenajărilor din incinta portuară“, precizează Administraţia Porturilor Maritime Constanţa.

Proiectul este finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 – 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene (85%) şi de la bugetul statului (15%), în conformitate cu contractul de finanţare nr.29/29.01.2010. Valoarea proiectului este de 616.104.412 lei. Constructor este Van Oord Dredging and Marine Contractors, iar consultant - Haskoning DHV Netherlands BV.

image
image

Pe aceeaşi temă:

Noul pod de la Agigea, cel mai mare pod hobanat din România, deschide traficul între Autostrada Soarelui şi Portul Constanţa

Documentul istoric pus de Regele Carol I la temelia Portului Constanţa, în 1896: „Izvor de bogăţie pentru întreaga ţară“

Traficul va fi deschis pe noul pod hobanat de pe Canalul Dunăre-Marea Neagră. Drum liber la Poarta 10 bis de la Agigea

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite